Alonso a fejét csóválná, de a Hondánál büszkék a fejlődésre

Forma-1, Abu-dzabi Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren
Stoffel Vandoorne of Belgium and McLaren Honda Team driver goes during the race at Formula One Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix on Nov 26, 2017 in Yas Marina Circuit, Abu Dhabi, UAE. (Photo by Robert Szaniszló/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
A Honda F1-es programjának volt vezetője, Haszegava Juszuke elégedett azzal, amit elértek 2017-ben. Elismerte: annyira imponálni akartak a McLarennek a motorfejlesztések gyors pályára vitelével, hogy a megbízhatóságot már nem tudták garantálni.

A Mercedes konkurens gyártói közül a Renault és a Honda előtt áll a legmeredekebb emelkedő, hogy motorteljesítményben utolérjék az etalonnak számító erőforrást.

Noha egyértelmű, hogy még bőven van tennivalójuk, az érintett vállalatoknál elégedettek az idei eredményekkel. A Renault sportigazgatója, Cyril Abiteboul azt mondta, az egy év alatt elért körülbelül egy másodperces fejlődésre a legszebb álmaikban sem gondoltak, és a Honda F1-es programjának éléről december elején elmozdított Haszegava Juszuke szintén csettintett saját kollégái munkája láttán.

Jóllehet, elismerését még azelőtt fejezte ki, hogy leváltották, és megállapításával vélhetően sokan vitatkoznának, de szerinte a Honda teljesítményének javulására büszkék lehetnek.

Stoffel Vandoorne a McLaren és a Honda utolsó közös versenyén, Abu-Dzabiban. Nem ilyennek képzelték a "házasságot"... Forrás: NurPhoto/Robert Szaniszlo/NurPhoto/Robert Szaniszlo

"Kevésbé voltunk versenyképesek, mint vártuk, ezért a tervezettnél gyakrabban kellett frissítéseket készítenünk" – ismerte el Haszegava az Autosportnak. "Fel kellett áldoznunk a megbízhatóság ellenőrzésére fordított időből, hogy időben pályára vihessük a fejlesztéseket."

Ezt a versenyzők a saját bőrükön érezték: Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne amellett, hogy a gyenge V6-ossal fegyvertelen volt az egyenesekben, egymás után kapta a büntetéseket is az engedélyezett motorelem-keret túllépése miatt.

A belga már a szezon negyedik versenyén megkapta az első ilyen cetlit, és

a húsz nagydíjból csak tíz olyan volt, amikor a McLaren egyik pilótája sem kapott hátrasorolást.

Az új ügyfél nem reszket a megbízhatóság miatt

A Honda nyűgjeit tervezési és szimulációs hibák okozták – utóbbiak úgy képeztek akadályt, hogy a tesztpadon hiába bizonyult golyóállónak egy-egy elem, a pályán, a valódi erőhatások közepette bedobták a kulcsot.

A McLaren megvált a Hondától, a gyártó új ügyfele a Toro Rosso lesz Forrás: DPPI/Dppi

Haszegava szerint a megbízhatóságuk "nem volt elfogadható szinten", a következő idény előtt erre kell összpontosítania a mérnököknek. Ezt már a Toro Rosso partnereként tehetik meg, mivel a McLaren három keserves év után megszakította velük az együttműködést.

A Toro Rosso csapatfőnöke nem aggódik előre amiatt, hogy az új gyártóval együtt egy rakás rajtbüntetést is a nyakukba kapnak.

"Előbb tesztelnünk kell a jövő évi motort, csak azután morfondírozhatunk a lehetséges büntetéseken. De ehhez még nagyon korán van" – jelentette ki Franz Tost.

Egy világszerte ismert autógyártóról van szó, fantasztikus motorsport-hagyományokkal. A Toro Rosso büszkén dolgozik együtt egy ilyen partnerrel."

A Honda feladata azért is nehéz lesz 2018-ban, mert csökkentik a büntetés nélkül felhasználható motorelemek számát, belső égésű motorból például az eddigi négy helyett már csak hármat lehet szabadon beszerelni egy autóba.