Vágólapra másolva!
Az élmezőny három tagja is felszólalt az előzések ügyében. Sebastian Vettel megdolgozna értük, Daniel Ricciardo szerint az idén nehezebb, Lewis Hamilton pedig szorosabb csatákat szeretne.

Ismét fellángolt a vita az előzésekkel kapcsolatban az F1-ben, főleg azután, hogy a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon szinte alig történt helycsere, majd a Pirelli bejelentette, hogy az egész szezon során jelentősen csökkent az előzések száma. Sebastian Vettel viszont közölte, szerinte nem az a baj, hogy kevés a helycsere a futamokon.

„Azt kívánom, hogy jövőre mindenki nyugodjon le – mondta a Ferrari versenyzője. – Néhány verseny unalmas, na és? Nem értem, mi a gond ezzel, és nem hiszem, hogy minden versenyen rekordot kellene döntenünk azzal, hogy egyre több az előzés” – mondta a négyszeres világbajnok, aki az idén többször is a pályán előzte meg az ellenfeleit.

Hamilton és Vettel csatája Belgiumban úgy is izgalmas volt, hogy végül nem történt helycsere Forrás: AFP/Emmanuel Dunand

„Az igaz, hogy az előzés néha bosszantó, amikor az ember hátul van, gyors, de nem tud előrébb jutni. Viszont, amikor sikerül végrehajtani a manővert, az óriási elégtétel az autóban, néha azon kívül is. Arra akarok kilyukadni, hogy nem jó, ha az előzést tálcán kínálják az embernek, igazi erőfeszítésnek kell lennie” – tette hozzá.

Vettel elsősorban arra gondol, hogy a DRS és az eltérő gumikeverékek miatt megsokasodott az olyan helycserék száma, amikor a gyorsabb autó egyszerűen elhúz a másik mellett, más pályákon viszont még így sem lehet előzni. A probléma gyökere az, hogy a kanyargós szakaszokon az autók nem tudnak közel maradni egymáshoz, ezért csak nagyon hosszú szélárnyékkal tudnak előzni.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Fernando Alonso és Michael Schumacher csatáját a 2005-ös San Marinói Nagydíj óta sokan emlegetik, pedig a Ferrari versenyzője nem tudott előzni

„Szerintem Sebnek bizonyos szempontból igaza van, ez van, bizonyos pályákat így építettek meg – vélte Daniel Ricciardo. – A szélesebb autók remekül néznek ki, nagyobb leszorítóerőt és tapadást adnak nekünk, de nagyobb helyet foglalnak el a pályán, és kevesebb szabad levegő marad, így követni is nehezebb. A dolog egyik része jó, a másik rossz.

Az idei világbajnok, Lewis Hamilton is változást sürget, már a Brazil Nagydíj után rámutatott, hogy ott hiába előzött sokat, a helycseréi nem voltak emlékezetesek.

„A versenyzés terén remélem, hogy könnyebb lesz az előzés – kezdte Hamilton, majd pontosított: Nem könnyebb, de a sportnak arra van szüksége, hogy könnyebben lehessen követni a másikat. Minél több az előzés, az emberek annál jobban élvezik majd a versenyeket” – foglalta össze a Mercedes pilótája.