Kubica: Vezetni könnyebb sérülten, mint a hétköznapokat élni

Forma-1, Robert Kubica, Williams Martini Racing, Abu-dzabi teszt, Pirelli gumiteszt
Yas Marina Circuit, Abu Dhabi, United Arab Emirates. Tuesday 28 November 2017. Robert Kubica, Williams FW40 Mercedes, leaves the garage. World Copyright: Zak Mauger/LAT Images ref: Digital Image _56I4591
Vágólapra másolva!
Nem okoz gondot neki, hogy F1-es autót vezessen, és elismerte, a korábbi lustaságát manapság kemény fizikai edzés váltotta fel.

Újabb tesztnapokon bizonyította rátermettségét Robert Kubica a Williams volánja mögött, a grove-i istálló azonban még mindig nem kötelezte el magát mellette, legalábbis hivatalosan még nem jelentették be a lengyel pilóta szerződtetését. Ennek oka lehet, hogy különböző üzleti ügyekben még nem állapodtak meg, de Kubica hirtelen egy erős versenytársat is kapott.

Az már korábban eldőlt, hogy Felipe Massa végleg visszavonul az F1-től, és Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója a gyártó által támogatott Pascal Wehrlein esélyeit is alacsonyra becsülte, de Kubica mellett Danyiil Kvjat és a szintén orosz Szergej Szirotykin neve is felmerült, különösen azután, hogy utóbbi ígéretes köröket teljesített az abu-dzabi teszten.

Kubica legutóbb a Williams-nél tesztelt Forrás: LAT Images/Zak Mauger

Kubica múlt vasárnap Londonba utazott, ahol az Autosport Awards gálán az év raliversenyzőjének járó díjat adta át, és diplomatikusan ki kellett térnie David Coulthard és Lee MacKenzie műsorvezetők kíváncsiskodása elől. Arról nem beszélt, hogy mi a helyzet az F1-es visszatérésével kapcsolatban, de azt újra megerősítette, hogy az autóvezetés nem probléma a számára.

– mondta Kubica, akin szmokingban is látszott, hogy a jobb csuklóját még majdnem 7 évvel az életveszélyes ralibalesete után is csak alig tudja használni. – Már nem ugyanúgy vezetek F1-es autót, ahogy a múltban tettem, de sokkal kisebb gondot okoznak a korlátozásaim, mint amekkorának tűnnek. Nagyjából a vezetés 90%-át pontosan ugyanúgy csinálom, ahogy régen is.”

A lengyel közönségkedvenc az idén összesen 6 tesztnapot töltött különböző F1-es autók volánja mögött, ebből összesen nagyjából kettőt a 2017-es Renault és az idei Williams volánja mögött. Az enstone-i gárda nem volt meggyőződve a felkészültségéről, ezért inkább elcsábították Carlos Sainz-ot a Toro Rossótól, de Kubica szerint a fizikai szempontok nem lényegesek.

– majd elismerte, hogy régebben kissé lusta volt. – A nagy különbséget az agy okozza. Hihetetlen, hogy milyen óriási lehetőségek lakoznak az agyban, és milyen gyorsan képes alkalmazkodni különböző helyzetekhez. Sajnos a pályafutásom megszakadt, de végül megtanultam együtt élni a sérüléseimmel, és F1-es autót is tudok vezetni. Végül is, egészen meglepnek az eredményeim.”

Egy kézzel is tud vezetni

Felipe Massa kritikájára reagálva az Abu-Dzabiban rendezett teszten Kubica azt mondta, nem lehetne egy kézzel vezetni egy F1-es autót, néhány órával az Autosport Awards előtt, a Monza Rally Show-n azonban bemutatta, hogy raliszimulátort így is remekül tud irányítani.