Vágólapra másolva!
Tetőtől talpig Alfa Romeo lesz a Sauberből, de a vállalat elnöke csak az egyik pilótáját tudta beprotezsálni a csapathoz. Már csak egy hely maradt az F1-ben.

Az Alfa Romeo múzeumában tartott sajtótájékoztatóval hivatalosan is bemutatkozott az olasz autógyártó az F1-nek, mivel 30 éves távollét után jövőre a Sauber átcímkézésével visszatérnek a sportba. Az már korábban kiderült, hogy a csapat neve Alfa Romeo Sauber F1 Teamre változik, és azt is tudtuk, hogy 2018-as Ferrari motorokkal indulnak.

A pilóták személye azonban még kérdőjeles volt, mert Sergio Marchionne, a Ferrari és a FIAT-Chysler Automobiles elnök-vezérigazgatója szerette volna az F2 idei bajnokát, Charles Leclerc-t és a tavalyi második helyezett Antonio Giovinazzit is a csapatnál látni, de egyelőre csak részben járt sikerrel, mert Leclerc mellett megtarthatja az ülését Marcus Ericsson is.

Charles Leclerc és Marcus Ericsson az Alfa Romeo Sauber F1 Team bemutatóján - galériával! Forrás: AFP/Marco Bertorello

A svéd pilóta jövőre már az ötödik szezonját kezdi az F1-ben, eddig összesen 9 pontot szerzett, 2017-ben viszont ő volt az egyetlen, aki az összes futamon indult, de egyszer sem fért be a legjobb 10 közé. Maradását leginkább annak köszönheti, hogy szoros szálak fűzik a Sauber tulajdonosához, ezért hiába maradt alul Pascal Wehrleinnel szemben, a Mercedes pilótájának nem maradt hely a csapatnál.

Leclerc az utóbbi évek egyik legnagyobb tehetsége,

2016-ban megnyerte a GP3-as bajnokságot, az idén pedig hatalmas fölénnyel győzött a Forma-2-ben, ráadásul többször is bámulatos előzéseket mutatott be. Már a szezon közben tesztelhetett a Ferrarinál, bevetették a Hungaroringen is, kipróbálhatta a Haas és a Sauber autóját is, és sokan a Scuderia jövőbeli pilótáját látják benne.

Giovinazzinak ezúttal nem jutott versenyzői ülés, de a Sauber megerősítette, hogy ő lesz a csapat harmadik pilótája, így elképzelhető, hogy szabadedzéseken őt is bevetik majd valamelyik versenyző kárára, és lehetséges, hogy a Ferrari továbbra is számít rá szimulátor-pilótaként.

Szombaton bemutatták az Alfa Romeo külső megjelenésének tervét is,

egyelőre egy demóautót festettek át a Ferrariénál mélyebb, vörös színre, de a Scuderiával nem lehet majd összetéveszteni az autót a jelentős méretű fehér felület miatt. Mivel a Santander elhagyja a Scuderiát, elképzelhető, hogy a Ferrarin jövőre még kevesebb lesz a fehér szín.