Társoldalunk:
Hírlevél

Öt napos előnytől vár csodát a Red Bull

2017.11.08. 17:33

Jövőre ennyivel előrébb hozták az új autójuk átadását a szokásoshoz képest. A csapat főnöke szerint ez már épp elég lesz ahhoz, hogy kezdettől fogva beleszólhassanak a világbajnoki küzdelembe.

A Red Bull a szezon vége felé felnőtt a Mercedes és a Ferrari szintjére, de a vb-címért folytatott küzdelembe nem tudtak beleszólni, mert az elején túlságosan lemaradtak: a melbourne-i idénynyitó időmérőjén még 1,3 másodperces hátrányt kellett elkönyvelniük, és nyolc versenybe telt, mire sikerült elérniük a dobogó tetejét.

A vontatott kezdet legfőbb oka az volt, hogy hibás aerodinamikai koncepciót választottak az új technikai szabályokhoz, a nagy leszorítóerő helyett a kis légellenállásra helyezve a legfőbb hangsúlyt.

Ebben szerepet játszott a szélcsatorna és a pálya közötti rossz korreláció: úgy hírlik, a méréseket megzavarta a kerekeket a berendezés falától elválasztó, túl szűk rés is.

A Red Bull öt naptól remél lépéselőnytForrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Lars Baron

Daniel Ricciardo már korábban rámutatott, hogy a Red Bull szokása, amely szerint a fejlesztési idő maximalizálása érdekében igyekszik minél későbbre, gyakorlatilag az előszezoni tesztek nyitónapjára halasztani az új autója bemutatóját, évről évre visszafelé sült el, mert nem maradt idejük a hibák korrigálására. Most a csapat főnöke, Christian Horner is elismerte, hogy ebből okulva jövőre előrébb fogják hozni az átadást.

Egy kicsit korábbi időpontot céloztunk meg, a különbség úgy öt nap

– árulta el. – A tervezési folyamat annyira meg van komponálva, és a gyártásra maradt átfutási idők olyan rövidek, hogy az az öt nap a valóságban rengeteget számít, és eldöntheti, hogy lépéselőnyből vagy lépéshátrányból indulunk. Az első tesztre már úgy szeretnénk megérkezni, hogy naponta 100 kört tudjunk teljesíteni."

Ez a Red Bullnak 2014, azaz az új turbókorszak kezdete óta még soha nem sikerült. Horner szerint most előnyt jelent, hogy 2018-ra csak apróbb változások lesznek a technikai szabályzatban, ezért az idén megtanult leckéket jövőre is közvetlenül hasznosítani lehet. A csapatok többsége pontosan emiatt próbálgat már a következő szezonra szánt alkatrészeket vagy koncepciókat a szezon utolsó versenyein.

„Nyilván bízunk benne, hogy a télen a motorunk teljesítménye és megbízhatósága is javulni fog, hiszen ezek létfontosságú tényezők számunkra – utalt arra, hogy a labda a Renault térfelén pattog. – Azt már megmutattuk, hogy az autónk versenyképes. Magyarország óta borzasztóan erősek voltunk."

 

Ezért mondom, hogy ha az idén megtanultakat át tudjuk vinni a következő évi autóra, jövőre biztosabb alapokról indulunk, mint az idén, amikor Melbourne-ben egy másodperc körüli hátrányunk volt."

A Red Bull a szeptemberi Olasz Nagydíj óta, az elmúlt öt versenyen 57-tel több pontot gyűjtött, mint a konstruktőri összetett 2. helyét megszerző Ferrari.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!