Társoldalunk:
Hírlevél

Bottast meglepte, hogy Hamilton milyen keményen melózik

2017.11.06. 11:19

A tempója felől nem voltak kétségei, a munkamorálját viszont nem ismerte. Úgy érzi, a Mercedesnél töltött első szezonjában főleg a jobban tapadó pályákon maradt alul a csapattársával szemben, de jövőre erősebb lesz.

A Mercedesnél a váratlanul visszavonuló Nico Rosberget váltó Valtteri Bottas a szezon első felében jól szerepelt: megnyert két nagydíjat, és a nyári szünet előtt a világbajnoki küzdelem részesének érezhette magát. Akkor azt gondolta, a második félidőben még erősebb lesz, hiszen a beilleszkedés nehézségein már túlesett.

Bottas az idén lett Hamilton csapattársa a MercedesnélForrás: DPPI/Dppi

Ennek ellenére pont fordítva történt, augusztus vége óta a nyomába sem ért csapattársának, Lewis Hamiltonnak, aki minden alkalommal előtte végzett az időmérőkön, és 28 ponttal többet gyűjtött nála, Mexikóban bebiztosítva negyedik világbajnoki címét is. Bottas a Motorsport.tv-nek elismerte: mielőtt megérkezett az istállóhoz, nem tudta, hogy Hamilton nemcsak veszettül gyors, hanem rendkívül szorgalmas is.

Azzal mindig tisztában voltam, hogy jó versenyző, de arról fogalmam sem volt, hogy milyen sokat dolgozik

– mondta róla. – Nagyon keményen melózik, rengeteg időt tölt a srácokkal a futamhétvégék alatt, és a főhadiszállásra is gyakran ellátogat."

„Emberként nem ismertem eddig, csak kívülről láttam, mit csinál. Az idén rá kellett jönnöm, hogy nagyon rendes srác, teljesen hétköznapi ember, ugyanolyan, mint bármelyikünk. Udvarias, tisztelettudó, és nem játszmázik."

Hamilton maga is elismerte, hogy Rosberg távozása jót tett a Mercedesen belüli harmóniának, bár egyértelműen célzott rá: ez azért van így, mert két erős versenyző bajosan fér meg egy csapatnál.

A megjegyzése derogálónak tűnhet Bottasra nézve, aki azonban úgy érzi, elsősorban a nagy tapadású pályákon maradt le tőle.

Ahol csúszósabb az aszfalt, mint például Szocsiban, ő boldogult jobban.

„Az idén, főleg a nyári szünetet követően, az olyan pályákon – Spában, Szuzukában, Malajziában – küszködtem a leginkább, amelyeken kicsit érdesebb a burkolat – magyarázta. – Ezeken a helyeken több az elnyújtott és a gyors kanyar, ahol a gumik nagyobb terhelésnek vannak kitéve. A sima aszfalton másképp lehet vezetni."

„Kirajzolódott egy ilyen minta. Világossá vált számomra, hogy milyen részleteken kell dolgoznom, ami a vezetési stílusomat illeti, és az olyan pályákra hogyan kell beállítanom az autót. Mindenképpen rengeteget tanultam azokból a versenyekből, amelyeken szenvedtem. Ha visszatérünk rájuk, jobban fogok teljesíteni, erről meg vagyok győződve."

Bottasnak ezért 2018-cal, a Mercedesnél töltött második szezonjával kapcsolatban vérmes reményei vannak, de a világbajnoki összetett 2. helyét még az idén is megszerezheti, hiszen Sebastian Vettel az őt Ázsiában ért csapások után már csak 15 ponttal van előtte.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!