Verstappen unalmas győzelmekre vágyik

Forma-1, Max Verstappen, Gianpaolo Lambiase, Red Bull Racing, Mexikói Nagydíj
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 29: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing prepares to drive on the grid before the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 29, 2017 in Mexico City, Mexico. Mark Thompson/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Nem akar álszent lenni, elismerte: jobb a mezőnyt az aszfaltba döngölve nyerni, mint sok előzés árán. Elárulta, hogy sohasem szokta eltervezni a rajtokat, mindig ösztönösen helyezkedik.

Max Verstappen a harmadik Forma-1-es győzelmét aratta a Mexikói Nagydíjon, ahol 20 másodpercet vert a 2. helyen célba érő Valtteri Bottas Mercedesére. Annyira magányos volt az élen, hogy jobb híján azzal szórakoztatta magát, hogy csapatfőnökére a frászt hozva ráhajtott a leggyorsabb körre, pedig a Renault motorok egyáltalán nem voltak golyóállók a nagy tengerszint feletti magasságon.

- jelentette ki a Red Bull pilótája, elismerve, hogy az ilyen győzelmet sokkal szebbnek tartja, mintha erőlködni kellene érte mások megelőzésével.

Verstappen tud előzni, inkább mégis unatkozva kocsikázna az élen Forrás: AFP/2017 Getty Images/Mark Thompson

Az F1-ben korábban még nem volt ilyen élménye az autó teljesítménye miatt. "Előzni természetesen jó móka. Az utóbbi években azonban egyszer sem voltam olyan helyzetben, hogy az élről irányíthattam volna a versenyt. A gokartos időmben viszont sikerült, és lényegében mindenki erre törekszik. Előzgetni egyértelműen kellemes, de számomra nem létszükséglet" - mondta.

"Tulajdonképpen mindenki úgy akar futamokat nyerni, mint (Lewis) Hamilton, és így elhódítani a vb-címet."

Verstappenről tudjuk, hogy ha mégis szüksége van rá, nem kell a szomszédba mennie néhány látványos manőverért. Lehet, hogy Mexikóban is jobban meg kellett volna izzadnia a győzelemért, ha egy szerencsétlen koccanással Sebastian Vettel és Lewis Hamilton nem vált jegyet az első kör végén a bokszba, akiket keményen maga mögött tartott a célegyenes végi kanyarkombinációnál.

Erről azt mondta, szokása szerint nem tervezte el előre, hogyan érdemes helyezkedni.

"Nem gondoltam rá - nyilatkozta. - Még az elmúlt évek futamainak rajtjait sem néztem vissza, ösztönösen cselekedtem."

"Ha látom, hogy lehetőség kínálkozik a külső íven, akkor megpróbálok élni vele. Pusztán ösztönből manőverezek. Már a gokartoknál sem gondolkodtam (azon, mit csináljak a rajtnál), és az édesapám sem adott tanácsot soha, hogyan helyezkedjek."

Más versenyzők egyébként fogékonyabbak a rajtra való felkészülésre, és például a betétfutamokat tanulmányozva figyelik, melyik íven milyen lehetőségek adódhatnak.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!