Nem lesz nagy gumiháború a Brazil Nagydíjon

Forma-1, Magyar Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault, Valtteri Bottas, Mercedes
HULKENBERG Nico (ger) Renault F1 RS17 Renault Sport F1 team action BOTTAS Valtteri (fin) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP action during the 2017 Formula One World Championship, Grand Prix of Hungary from July 28 to 30, Hungaroring, Budapest - Photo DPPI
Vágólapra másolva!
Természetesen ezúttal is a lágyabb keverékek felé tolódtak az F1-es csapatok, a Brazil Nagydíjon a közepes senkinek sem kell, a lágy, és főleg a szuperlágy annál inkább.

Eleinte alaposan megbonyolította a képet, amikor a Pirelli lehetővé tette a csapatoknak, hogy háromféle gumikeverékből válasszanak, manapság viszont már az a jellemző, hogy az éppen legkeményebb keverék már senkinek sem kell. A következő, Brazil Nagydíjon a közepes lesz ez, az összes pilóta csak fejenként egy szettet kért belőle.

Miután az egyéni és a konstruktőri világbajnokság is eldőlt, ráadásul a Force India bebiztosította a konstruktőri pontverseny 4. helyét is, így nagy taktikai csatára a gumik terén már nem kell számítani. Ezt alátámasztja, hogy a két Mercedes és Daniel Ricciardo 1-4-8 arányban válogatta össze a közepes, lágy és szuperlágy gumikat, a két Ferrari és Max Verstappen pedig 1-3-9 arányra szavazott.

Népszerű a lágy gumi, de a piros jelzésű szuperlágy kelendőbb Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

Az alsóházban is hasonlóan kiegyensúlyozott a helyzet, mindössze a Williams és a Renault pilótái kértek 1-2-10 arányban abroncsokat, ők sok rövid etapra készülnek a piros jelzésű Pirellikkel, a többség inkább a Mercedeshez és a Ferrarihoz hasonló taktikát követ, így várhatóan az edzésen és a versenyen sem térnek majd el egymástól a programok.

Az interlagosi pályán a rengeteg balkanyar miatt elsősorban a jobb első gumikat éri nagy igénybevétel, de a kigyorsítások miatt, főleg a hosszú, padlógázas szakasz előtti balosban a hátsó abroncsok állapota is kulcsfontosságú lehet. Ehhez még a gyakran szeszélyes időjárás is társul, így a gumiválasztás ellenére izgalmas lehet a Brazil Nagydíj.

Nincsenek nagy eltérések a gumiválasztás terén Forrás: Pirelli

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!