Vágólapra másolva!
Jóval több ultralágy gumit rendeltek, mint a Ferrari és a Red Bull, holott ez a keverék hagyományosan inkább a riválisaiknak fekszik.

A Pirelli nyilvánosságra hozta a csapatok gumiválasztását a jövő hétvégi Mexikói Nagydíjra, és a lista tartalmaz pár érdekességet. Akárcsak ezen a hétvégén, Austinban, az olasz cég ismét a három leglágyabb keveréket bocsátja majd az istállók rendelkezésére, ami általában a Ferrarinak és a Red Bullnak kedvez, ők ugyanis nagyobb tapadást tudnak kihozni belőlük.

A Mercedes előnye jellemzően a lágy gumikon a legjelentősebb, Mexikóvárosra ennek ellenére ők kérték a legtöbbet, szám szerint kilencet az ultralágyakból a versenyzőik számára.

A Ferrari csak hetet rendelt ezekből, míg a Red Bull még ennél is óvatosabb volt. A világbajnokságot vezető istálló választása ennek ellenére sem tekinthető kirívónak, mivel a Williams, a Toro Rosso, a McLaren és a Renault náluk is több, tíz garnitúra ultralágy gumira tartanak igényt.

Ennyit rendeltek a csapatok a lágy, szuperlágy illetve ultralágy gumikból Mexikóra Forrás: Pirelli

A legkonzervatívabb egyértelműen a Red Bull volt, amely három szettet rendelt a legkeményebb, azaz a lágy keverékből. A Mercedes és a Ferrari között ebből a szempontból nincs különbség, a Scuderia versenyzőinek a szuperlágy Pirellikből lesz kettővel több az ultralágyak rovására. A csapaton belüli eltérések szokás szerint a felkészülési programnak tudhatók be, a pénteki szabadedzések után bizonyára eltűnnek majd.

A mexikói pályán egyébként nagy szükség van az ultralágy gumik többlettapadására, mivel magasan fekszik a tengerszint felett, ezért a ritka levegőben az autók légellenállása kisebb a szokásosnál, viszont nem generálnak akkora leszorítóerőt sem.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!