Vágólapra másolva!
Zak Brown elismerte, hogy kockázatos lépés kitenni a Hondát a csapattól, de úgy véli, alaposan felmérték a helyzetet. Fernando Alonso indianapolisi kalandja is ilyen rizikó volt.

A szezon végén lezárul a McLaren és a Honda házassága, a japán gyártó jövőre a Toro Rossónak szállít erőforrást, a McLaren pedig a Renault partnere lesz. Az idei, sőt az elmúlt három év eredményei alapján ez egyértelmű döntés a wokingi vállalat részéről, de a bennfentesek szerint a Honda nem lesz mindig ilyen gyenge, ezért bíznak bennük a Red Bullnál is.

Zak Brown, a McLaren ügyvezetője elismerte, hogy kockáztatnak a motorcserével. A döntés révén a McLaren egy exkluzív, gyári partnerről mond le, ami egyelőre csak nekik szállított erőforrást, ráadásul a Honda jelentős összeggel beszáll a költségvetésbe is, de ez sem volt elég ahhoz, hogy 2016-ban a jogdíjak visszaesése miatt ne termeljenek veszteséget.

Vajon a Renault vagy a Honda lenne a helyes út a McLarennek? Forrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit/Hoch Zwei

„Nyilvánvaló, hogy ha a Honda 2018-ban elkezd nyerni, mi pedig nem, akkor bolondnak tűnünk majd – foglalta össze Brown a Marca című lapnak. – Ugyanakkor, azt gondolom, mindenkinek meg kell hoznia a maga döntéseit, aztán elfogadni a végkifejletet. Amikor az ember döntést hoz, mindig ott van az a szempont, hogy mi van akkor, ha tévedtünk.”

A McLaren részéről ez az idén már nem az első alkalom, hogy kockázatot vállalnak, de Brown szerint előre kell tekinteni, nem hátra.

„Mindenki elvégezte a házi feladatát, és csoportszintű döntés született, ami nem volt könnyű – nyilatkozta Brown. – Olyan ez, mint Indianapolis volt. Sokan kérdezték, hogy mi van akkor, ha (Fernando) Alonso megsérül vagy kihagyunk egy remek lehetőséget Monacóban. Szerencsére (Alonso) tökéletesen vezetett, és (Jenson Button) a bokszutcából rajtolt.”

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Sebastian Vettel úgy is lekörözte Alonsót, hogy a verseny elején még mögötte haladt

A Honda gyenge teljesítményének is köszönhetően a McLaren tavaly veszteséget termelt, az árbevételük 8 millió fonttal 180 millióra csökkent, míg 2015-ben még 188 milliós bevétellel 5,2 millió font profitot állítottak elő. Ebben ráadásul már benne van a pénz, amit a Hondától kaptak, míg a Renault-nak jövőre fizetni is kell a motorokért.

A trend ráadásul egyelőre tovább romolhat,

hiszen a McLaren az idén csak a 9. helyezett a konstruktőri pontversenyben, 14 pont a hátrányuk a Haas-Ferrari, és további 5 pont a gyári Renault mögött. Nem valószínű, hogy ezeket az istállókat be tudják fogni. Az éves jelentésükből kiderül, hogy 23,7 millió fontot költöttek az autó fejlesztésére, ez a szabályváltozások miatt 4,6 millió dolláros emelkedést hozott az előző évhez képest.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!