Vágólapra másolva!
Marcin Budkowskit mindössze három hónapra lehet kivonni a munkaerőpiacról, utána bármelyik istállóhoz elviheti mindenki más titkait. A csapatok rögtön egyeztetnek az ügyben.

Brit lapok kedden számoltak be arról, hogy azonnali hatállyal távozik a posztjáról Marcin Budkowski, az FIA műszaki részlegének vezetője. A varsói születésű szakember 2014-ben csatlakozott a szövetséghez, előtte több csapatnál, egyebek mellett a McLarennél is dolgozott, és egyelőre nem közölte a lemondásának okát és további terveit.

Budkowski a munkaköréből adódóan minden csapat műszaki megoldásait ismeri, sőt a jövőre vonatkozó terveikbe is beavatják őt néha, mert az istállók gyakran kérnek állásfoglalásokat a szabályértelmezésekkel és a saját ötleteikkel kapcsolatban. A mezőnyben ezért aggódni kezdtek, mert Budkowskit a svájci munkajog miatt csak három hónapra lehetett felfüggeszteni.

A Renault agyelszívásba kezdett? Forrás: Farkas Péter - GPhírek

Az Auto Motor und Sport arról számolt be, hogy Budkowski akár már 2018. január 1-jén munkába állhat, és nincs akadálya annak sem, hogy az egyik F1-es csapatnál helyezkedjen el. Ez aggodalommal tölti el az istállókat, és bennfentesek attól is tartanak, hogy az FIA szakembereibe vetett bizalom is meginoghat, mert szerintük Budkowski tudása bármely csapat hasznára válhat.

– figyelmeztetett Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója, aki megerősítette, hogy Budkowski nem hozzájuk tér vissza, és a három élcsapat, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull is kijelentette, hogy ők sem alkalmazzák a lengyel szakembert. A paddockban arra gyanakodnak, hogy az új munkáltató a Renault lesz, ők egyelőre nem nyilatkoztak erről.

A csapatok annyira komolyan veszik a kérdést, hogy az napirendre került a Stratégiai munkacsoport szepangi ülésén is, amit olyan hirtelen hívtak össze az első szabadedzés után, hogy Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke nem jelent meg egy előre egyeztetett interjún a Sky Sportsnál.

A Forma-1 újabb komoly műszaki szabályváltozás előtt áll,

hiszen az idei szezonra alaposan átalakított autók után jövőre kötelező lesz a glória néven ismert bukókeret felszerelése is, és ez ismét felborítja az autók aerodinamikáját. A glória mindenki számára egyforma lesz, az FIA szállítja az alkatrészt, de minden csapatnak önállóan kell integrálnia azt a saját formatervébe.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!