Társoldalunk:
Hírlevél

Büntetések dönthetik el Hamilton és Vettel csatáját

2017.09.04. 18:43

Az FIA elnöke, és a Mercedes csapatfőnöke is úgy véli, hogy behozhatatlan hátrányba kerül a versenyző, aki technikai hiba miatt vagy más okból lenulláz egy versenyt.

Mindössze hét futam van hátra az idei F1-es szezonból, és a világbajnokságot az idén először vezető Lewis Hamilton előnye csupán 3 pont az összetettben Sebastian Vettel előtt. Hamilton az előző négy versenyből hármat megnyert, de Vettel is következetesen szállítja a pontokat, így továbbra is tartja magát a gyors pályákon versenyképesebbnek mutatkozó Mercedesek ellen.

A küzdelem annyira szoros, hogy bár a nyáron úgy tűnt, a Mercedes tartósan felülmúlja a Ferrarit, az olaszok kettős győzelme a Hungaroringen ismét lélegzetvételnyi előnyhöz juttatta Vettelt, és még most is elképzelhető, hogy Szingapúrban újra fordul a kocka. Lehetséges, hogy a világbajnokság sorsát a műszaki hibák döntik majd el.

Végül csak az egyikük nyerhetForrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

„Nagyon élvezem ezt látni – mondta a küzdelemről Jean Todt, az FIA elnöke a Bild am Sonntagnak. – Úgy gondolom, hogy az fog veszíteni, akinek bármilyen meghibásodással kell szembenéznie. A hátralévő futamok során egy nullázást már nagyon nehéz lesz behozni” – vélte Todt, akinek irányítása alatt a Ferrari egykor a legmegbízhatóbb autó volt a mezőnyben.

A Mercedesnél is tartanak attól, hogy a szezon végén a technika ördöge is beleszól a versenybe.

„Simán lehetséges, hogy a büntetések lesznek – felelte Toto Wolff a Sky Sportsnak, amikor arról kérdezték, hogy mi döntheti el a világbajnokság végkimenetelét. – Korán bevetettük a motorunkat, hogy előnybe kerüljünk, de a szezon vége felé már nagyon közelíteni fog az élettartamának végéhez is. A Ferrari már a negyedik turbónál jár. Lehetséges, hogy büntetések jönnek.”

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

Hamilton utolérhetetlen volt Monzában

Miközben Wolff a Ferrari otthonában elért kettős győzelmet ünnepelte, elismerte, hogy Szingapúrban nehezebb dolguk lesz, mert „a lassú, kanyargós pályák inkább a Red Bullnak és a Ferrarinak kedveznek, míg a nagy tempó és a leszorítóerő a mi autónknak jó”, de kijelentette: „Nem hiszem, hogy ezt a mintázatot ne lehetne megtörni.”

Wolff szerint a Mercedesnél nem csak az autó, hanem Hamilton is erősebb lett az elmúlt versenyek során.

„Budapest nehéz pillanat volt a számunkra, és sokat kellett gondolkodnunk rajta – utalt arra, hogy a megbeszéltek szerint Hamilton visszaengedte maga elé Valtteri Bottast, ezzel lemondott 3 pontról Vettel ellen. – Úgy érzem, hogy ez erősebbé és eltökéltebbé tette őt. Spa és Monza ezt meg is mutatta.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!