A Mercedes magára haragította a Force Indiát

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Sergio Pérez, Force India
Mercedes' British driver Lewis Hamilton (L) and Force India's Mexican driver Sergio Perez (R) compete during the Formula One Austria Grand Prix at the Red Bull Ring in Spielberg, on July 9, 2017. / AFP PHOTO / APA / ERWIN SCHERIAU / Austria OUT
Vágólapra másolva!
A gyártó a következő versenyre csak két darabot tud legyártani a legújabb motorjából, és testvériesen egyet-egyet juttat el a Force Indiához és a Williamshez. Előbbinél nem örülnek az eljárásnak.

A Mercedes a Belga Nagydíjon kezdte használni legújabb fejlesztésű, 3.1-es specifikációjú motorját, melynek előnyeit ott, illetve a hétvégén Monzában csak a gyártó csapatának versenyzői élvezhették.

A szezonban ezen a két pályán számít a legtöbbet a motorerő, ezért a Force Indiánál csalódottak, hogy beszállítójuk csak Szingapúrra ad nekik is a frissített erőforrásból, ráadásul csak egyetlen darabot, mivel összesen kettőt tudnak legyártani addigra, és a másikat a korrektség jegyében a Williamsnek adják.

A csapat technikai igazgatója "példa nélkülinek" nevezte az eljárást.

"Most azt ígérik, Szingapúrban kapunk egyet (a továbbfejlesztett motorokból), holott eredetileg azt mondták, már Spában elérhető lesz. Ez kicsit kiábrándító - ismerte el Andy Green. - Mindig hasznos, ha nő a lóerők száma, ezért jó lett volna (az új motorral menni) a két leginkább motorigényes pályán."

A Force India a Williamsszel együtt csak a következő versenyen próbálhatja ki az új motort, amit a Mercedes már a Belga Nagydíj óta használ Forrás: AFP/Erwin Scheriau

"Tetszik-e, hogy eggyel kevesebbünk van az új erőforrásból, mint a gyári csapatnak? Nem."

A Force India ügyvezetője, Otmar Szafnauer szerint a Mercedes a megbízhatósággal kapcsolatos aggodalmak miatt postázza csúsztatva az újításokat az ügyfeleinek. Hozzátette: ha csupán egyetlen példányuk van egy újításból, a legtöbb csapathoz hasonlóan ők is annak a pilótának adják oda, aki előrébb áll a tabellán, azaz jelen esetben Pérez kaphatja meg először a frissített motort Szingapúrban.

Az Auto Motor und Sport szerint azonban Esteban Ocont sem éri jelentős hátrány, mivel az utcai pályán nem okoz vészes lemaradást a 10 lóerővel gyengébb erőforrás.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!