Az istállóját a Lotustól visszavásárló Renault számára a tavalyi még átmeneti szezon volt, de az idén végre elkezdték feljebb tornázni magukat a rajtrácson, és a teljesítményük egyre jobban megüti a gyári csapatoktól elvárható mércét. Az enstone-i bázison folyamatosan bővítik az infrastruktúrát és a személyi állományt, amelyet az előző tulajdonos költségkímélési okokból leépített, és úgy tűnik, a technikai fejlesztéseik is beválnak a pályán.
Az autójukhoz még a Brit Nagydíjon vetették be a legutóbbi jelentős frissítést, az új padlólemezre épülő aerodinamikai csomagot, és Nico Hülkenberg azóta csak a három nagy csapat – a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull – versenyzőitől kapott ki az időmérőkön, egyszer a 6., kétszer pedig a 7. helyen zárva a Q3-at.
Az RS17 egy mért körben már az év eleje óta gyors volt, mostanra azonban a versenytempóját is sikerült rendbe tenni,
úgyhogy Hülkenberg két tempós pályán, a Brit és a Belga Nagydíjon az előkelő 6. helyen ért célba. Az autó ráadásul a teljesen más vonalvezetésű Hungaroringen szintén ütőképesnek bizonyult. Az Origo GPhírek kérdésére, hogy versenyzői szemmel milyen téren javult a legtöbbet az autója, inkább a lassú vagy a gyors részeken, Hülkenberg Monzában azt felelte: „Hát, lényegében mindenhogy."