A hírek azóta arról szóltak, hogy eredetileg csak az októberi Japán Nagydíjon tervezték bevetni ezt a specifikációt, de úgy döntöttek, a Monzában életbe lépő, szigorúbb olajfelhasználási szabályozás miatt inkább már Spában megteszik. Így ugyanis hivatalosan még erre a motorra is az 1,2 liter/100 km-es limit vonatkozna, míg a keretbe először az Olasz Nagydíjon, vagy utána bekerülő egységekre már az alacsonyabb, 0,9 literes korlát lesz érvényes.
Brit források arról írtak, hogy a Mercedes ravasznak tűnő húzása felbosszantotta a Ferrarit. Monzában azonban mindkét csapat főnökét megkérdeztük erről, és mindketten egybehangzóan állították, hogy a sajtó aránytalanul felfújta az ügy jelentőségét.
„Először is szeretném leszögezni, hogy nincs köztünk semmilyen konfliktus, ezért nem is akarom kommentálni ezeket a híreket – jelentette ki Maurizio Arrivabene pénteken az Origo GPhírek-nek.
Ráadásul annak, hogy a Mercedes korán bevetette az utolsó új motorját, hátrányai is lesznek, hiszen így többé nem állhatnak elő új fejlesztésekkel az idén."
Ezt a Mercedest irányító Toto Wolff is elismerte, és azt mondta, a Ferrarival zajló küzdelem kiélezettsége miatt volt szükségük új motorra már Spában.