Társoldalunk:

Hullanak a Renault és a Honda motorok Monzában

2017.09.01. 12:33

Sorozatban cserélik az alkatrészeket az istállók a Renault és Honda motorokban, ezt azonban általában már nem tehetik meg büntetlenül.

A Renault és a Honda motorjait használó csapatok kifogytak a büntetlenül felhasználható alkatrészekből, ezért az erőforrások összetevőinek cseréjét már csak rajtbüntetések felvállalásával tudják megoldani a hétvégén. Ez Fernando Alonsót sújtja a legjobban, mivel a kétszeres világbajnok autójába kipróbálják a Honda 3.7-es verziójú erőforrását.

Alonso ezért 35 rajthelyes büntetést kap, pedig az új motort csak Szingapúrban használja majd, Monzában visszateszik neki a Belgiumban is használt 3.6-os változatot, miután nem találtak rajta meghibásodást. Alonso a hetedik belső égésű motornál és MGU-K-nál, a kilencedik turbónál és MGU-H-nál, a hatodik akkumulátoránál és az ötödik vezérlő elektronikánál jár, egyenként négy helyett.

Verstappen megint pórul járt a motorralForrás: 2017 Getty Images/Dan Istitene

Ugyanígy taktikáznak a Red Bullnál is, ők is Szingapúrban szeretnék maximalizálni az esélyeiket, ezért inkább Monzában cserélnek alkatrészeket. Az idén viszontagságos szezont teljesítő Max Verstappen az ötödik V6-os motorját ás MGU-H-ját kapja meg, ez 15 rajthelyes büntetést ér majd, Daniel Ricciardo pedig az ötödik V6-ost és turbót, valamint a hatodik MGU-H-ját kapja meg, ez 20 hely lesz.

Carlos Sainz sem ússza meg, ő az idei ötödik MGU-H-jáért 10 rajthelyes büntetést könyvel el.

A V6-os, hibrid erőforrások bevezetése óta szabadultak el a rajtbüntetések, amik olykor alaposan felháborítják a pilótákat és a közönséget is egyaránt, hiszen a versenyzők önhibájukon kívül akár minden esélyüket elveszthetik egy jó eredmény elérésére. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak azt mondta, reméli, hogy a büntetésekre a jövőben észszerűbb megoldást találnak.

Valami készül

„Gyűlölöm, hogy technikai ügyekkel befolyásoljuk a versenyzést – nyilatkozta Ross Brawn az F1 sportigazgatója a Motorsport.com-nak. – Mondhatjuk, hogy akkor is ez történik, ha egy autó lerobban, de szerintem a rajongók azt megértik. Az viszont nem tesz jót a sportnak, ha a szurkolók kénytelenek eltűrni, hogy a hősük egy motorcsere miatt a mezőny végére kerül.”

Megoldást kell találnunk másféle büntetéssel vagy a büntetés eltörlésével úgy, hogy együtt élünk a problémával, amit meg akartunk oldani.”

Korábban felmerült, hogy a rajtbüntetések megszűnhetnek, és cserében gyártói pontokat vezetnének be vagy a konstruktőri pontokból vonnának le meghibásodások esetén. Rövid távon azonban nem várható változás, mert Brawn szerint az FIA-val arról egyeztetnek, hogy 2021-től, az új erőforrások bevezetésekor jöjjön az új elbírálás.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!