Társoldalunk:

A Mercedes tagadja, hogy összevesztek a Ferrarival

2017.08.28. 17:54

Sajtóhírek szerint a Mercedes felrúgott egy szóbeli megállapodást az új motorok bevetésével kapcsolatban, de Toto Wolff szerint náluk nem panaszkodtak az olaszok.

A hétvégi Olasz Nagydíjtól kezdve minden újonnan bevetett erőforrásra szigorúbb előírás vonatkozik az olajfogyasztás terén. Az ügy már az év eleje óta húzódik, először a motorokat nem gyártó Red Bull gyanította, hogy az ellenfeleik olaj elégetésével növelik meg az erőforrásaik teljesítményét, majd a Mercedes a Ferrarit is gyanúsította.

A német Auto Bild a Belga Nagydíj során arról számolt be, hogy a Mercedes tisztességtelenül járhatott el a Ferrarival szemben a múlt hétvégén bevetett új erőforrása kapcsán. A szaklap arról írt, hogy „a Ferrari érdeklődött Spa előtt, hogy a csapatok tervezik-e új erőforrás használatát, és a válasz nem volt.”

A pályán kívül is küzd a Mercedes és a FerrariForrás: AFP/NurPhoto/Xavier Bonilla

Ehhez képest a Mercedes a gyári istálló autóiba új erőforrásokat szerelt be, az aktuális verzió az értesülések szerint 1,2 liter olajat fogyaszt, vagyis meghaladja a Monzától érvényes 0,9 literes határértéket. A szaklap megkérdezte az FIA-t, és a szövetség megerősítette, hogy a Mercedes erőforrása megfelel a szabályoknak.

Vagyis szabályt nem sértettek, de ha igaz a pletyka, félrevezethették a Ferrarit, és nagyobb olajfogyasztású motort vethettek be Spában. 

A kérdés felmerült a Sky Sports műsorában is a Lewis Hamilton győzelmével végződő Belga Nagydíj után, de Damon Hill kérdésére Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója tagadta, hogy bárkinek bármi problémája lett volna a Spában használatba vett erőforrásukkal kapcsolatban.

Hamilton győzött az új motorralForrás: AFP/Dppi

„A sajtóban olvastam valamit erről, de a Ferraritól nem hallottam semmit. Ezen a hétvégén bevetettünk egy új motort, és Monza után új olajfogyasztási határt szabnak meg. Elméletileg ezt nekünk nem kellene figyelembe venni a spái motorral kapcsolatban, de egyébként megfelelünk annak is. Ugyanezt szállítjuk az ügyfeleinknek is.”

Az F1-ben négy gyártó, a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda érdekelt, utóbbi annyira le van maradva, hogy róluk senki sem feltételez trükközést, a Renault-nál pedig nemrég azt mondták még nem tartanak ott a motorfejlesztésben, hogy ilyen dolgokkal kellene kísérletezniük. Valószínű, hogy a Mercedes vagy a Ferrari – vagy mindkettő – használja az eljárást, de egyelőre egyikük sem bukott le.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!