Vágólapra másolva!
Hamilton és Bottas továbbfejlesztett, valószínűleg még jobb teljesítményű hajtáslánc-elemeket kap a Belga Nagydíjra, de ez némelyikből már az utolsó olyan lesz nekik az idén, amit büntetés nélkül használhatnak.
Hamilton is új, erősebb motort kapott Spára Forrás: AFP/Emmanuel Dunand

A következő bő egy hétben a Forma-1 mezőnye két olyan pályán, Spa-Francorchampsban és Monzában versenyez, ahol kifejezetten sokat számítanak a lóerők, ezért nem véletlen, hogy a Mercedes éppen most, a Belga Nagydíjra készült új motorral.

Bár a részletek nem ismertek, úgy hírlik, a továbbfejlesztett belső égésű motor, turbófeltöltő és MGU-H nemcsak a megbízhatóságon javít, hanem a teljesítményt is növeli.

Az FIA által a hétvége előtt kiadott dokumentumok megerősítik, hogy Lewis Hamilton és Valtteri Bottas ebből a három részegységből újat kapott Spára – mégpedig mindegyikből a negyediket, ami azt jelenti, hogy többet már nem szerelhetnek be az autójukba az idén büntetés nélkül, tehát ezekkel (illetve a korábbiakkal) kell kihúzniuk a szezon végéig.

Az alábbi táblázatból, amely még a Magyar Nagydíjig bezárólag felhasznált hajtáslánc-elemek számát tartalmazza, kiderül, hogy MGU-K-ból háromnál, akkumulátorból (ES) és vezérlőelektronikából (CE) pedig csak kettőnél tartanak a Mercedes versenyzői az engedélyezett négyből.

A versenyzők által a Magyar Nagydíjig felhasznált hajtáslánc-elemek száma Forrás: FIA

A Mercedes ezzel lehagyta a Ferrarit az eddig beszerelt elemek többsége terén, Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel ugyanis egyelőre csupán a turbó esetében érte el a négyes keret végét. Korábban azt feltételezték, hogy nekik szinte biztosan számolniuk kell majd túlhasználat miatti rajtbüntetéssel a szezon végéig, de az Origo GPhírek-nek a Ferrari technikai igazgatója, Mattia Binotto a Hungaroringnek úgy nyilatkozott: a tervek szerint kibírják a szezon végéig.

A Ferrari Spára új első futóművel és aerodinamikai frissítésekkel készült, míg a Honda a Mercedeshez hasonlóan továbbfejlesztett motorral érkezett Belgiumba. Fernando Alonso büntetés nélkül megkaphatta a japánok által „Spec 3.5"-ként emlegetett specifikációt, Stoffel Vandoorne autójába viszont mind a hat hajtáslánc-elemből kereten túlit szereltek a még újabb, „Spec 3.6"-os konfigurációból, ezért őt teoretikusan 35 hellyel fogják hátrébb sorolni a vasárnapi rajtrácson.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!