Hamilton óvatosabb a többieknél a monzai gumikkal

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brit Nagydíj
Pole sitter Lewis Hamilton (GBR) Mercedes-Benz F1 W08 Hybrid celebrates at Formula One World Championship, Rd10, British Grand Prix, Qualifying, Silverstone, England, Saturday 15 July 2017.
Vágólapra másolva!
A csapatok a lehető legkevesebbet rendelték a közepes és a lágy keverékből, a szuperlágyból viszont betáraztak az Olasz Nagydíjra.

A gyenge gumikopás ellenére a Pirelli nem viszi el az ultralágy keveréket az Olasz Nagydíjra, ellentétben a hétvégén zajló spái futammal. Oka pedig lett volna rá, hiszen a csapatok feltűnően kerülik a keményebb keverékeket Monzára, és a szuperlágy abroncsok mellett tették le a voksukat.

A Mercedes, a Force India és a Haas kivételével minden istálló a lehető legtöbb, 10 szett szuperlágy gumit kért az Olasz Nagydíjra, de az említett három csapat is 9-9-et kért a piros jelzésű kerekekből, így az eltérés várhatóan már az edzésprogramok alatt kiegyenlítődik.

Mindenkinél a szuperlágy volt a sláger Forrás: Pirelli

Ez azt jelenti, hogy a Mercedesek és a Ferrarik, élükön Lewis Hamiltonnal és Sebastian Vettellel, ugyanúgy készülnek a szeptember elején zajló futamra, amit várhatóan a nyers tempó, és nem a gumitaktika dönt majd el.

Spában az időjárás és a várhatóan két kiállással lebonyolított verseny megkavarhatja a kártyákat, Monzában viszont sanszos, hogy csak egyszer állnak majd ki a pilóták, erre az esetre a Mercedeseknek nagyobb mozgásterük maradhat, hiszen a szuperlágy gumik után szinte biztosan a lágyak kerülnek majd fel.

A pilóták gumiválasztása az Olasz Nagydíjra Forrás: Pirelli

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!