Vágólapra másolva!
Szerinte azonban nem csak ezen múlik, hogy az Ezüstnyilak egyre többször szerepelnek jobban a maranellói autóknál. Az egyik kedvenc pályáján javítana.

Szoros csata alakult ki az idei szezon során a Mercedes és a Ferrari között, hiszen meglepetésre Sebastian Vettel vezeti az egyéni világbajnokságot, és a Scuderia hátránya a konstruktőri pontversenyben is behozhatónak tűnik. Nyáron azonban a Mercedes vette át a kezdeményezést, és a gyors pályákon átvették a listavezető szerepét.

Azt Vettel is elismerte, hogy nyáron akadtak pályák, ahol a Ferrari nem szerepelt túl jól, azonban nem hiszi, hogy félniük kellene a Mercedestől, és elsősorban az időmérős teljesítményt jelölte meg fejlesztendő területként. A Magyar Nagydíjon a két Ferrari kisajátította az első sort, és a futamon hiába volt gyorsabb náluk Lewis Hamilton, előzni végül nem tudott.

A pályán elfoglalt hely kulcsfontosságú a sikerekhez, ehhez jó rajtpozíciók is kellenek Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Noha legutóbb, a lassú Hungaroringen a Ferrarik jobbnak bizonyultak az időmérőn, Kimi Räikkönen is úgy véli, hogy itt kell keresni a fejlődés lehetőségét. „Az biztos, hogy vannak pályák, amik kedvezőbbek a számunkra, mert számos részterület van még, amiken javítanunk kell, különösen az időmérőn. A Mercedes több lóerőt tud hasznosítani, de ez sok dolgon múlik.”

A Mercedes különleges, időmérős teljesítményszintjével még mindig nem tudnak mit kezdeni az ellenfelek,

hiszen manapság is gyakran látható, hogy a Q1-ig akár küszködő Mercedesek a Q2-ben és a Q3-ban megtáltosodnak, és megszerzik a legjobb rajthelyeket. Ezt azonban az is befolyásolja, hogy az élmezőny erőviszonyai hogyan alakulnak az adott helyszíneken: a Ferrari melegben, lassú pályákon, a Mercedes hűvösebb helyeken, gyorsabb kanyarokban működik a legjobban.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

„Ez azért nem pusztán annyiból áll, hogy ránézünk a pálya nyomvonalára, és azt mondjuk, na, ez most jó lesz számunkra vagy sem. Inkább a gumik! Nem tudjuk előre megmondani, milyen állapotban lesznek, hiszen rengeteg apróság hozhat változást” – utalt Räikkönen arra, hogy többször küszködtek már a csapatok azzal, hogy valamelyik gumikeveréket nem tudták ideálisan működtetni.

A világbajnokság két hét múlva, a belgiumi Spában folytatódik,

ahol Räikkönen a mostani mezőny legsikeresebb versenyzője, négy győzelemmel. „Először nyaraljunk, aztán majd meglátjuk, mi lesz Spában. Most persze mondhatjuk, hogy nem lesz olyan könnyű dolgunk (mint a Magyar Nagydíjon), de próbálunk fejlődni, és a lehető legjobban szerepelni” – nyilatkozta a pontverseny 5. helyezettje.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!