Nem lesz sablonos az F1, de butább még lehet

Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Max Verstappen, Red Bull Racing, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Ausztrál Nagydíj
VETTEL Sebastian (ger) Ferrari SF70-H team scuderia Ferrari, VERSTAPPEN Max (ned) Red Bull Tag Heuer RB13, HAMILTON Lewis (gbr) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP action during 2017 Formula 1 championship at Melbourne, Race Australia Grand Prix, from March 23 To 26 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Továbbra is elkötelezett a költségcsökkentés mellett az F1 elnök-vezérigazgatója, de Chase Carey kijelentette, egyenautók nem lesznek a mezőnyben. Nekik is jót tenne a spórolás.

Január óta az amerikai Liberty Media kezében van a Forma-1 sorsa, és lassan már lehet érezni a változások szelét. Bár az új tulajdonosnak sok esetben meg kell várnia az aktuális szerződések 2020 végi lejáratát, Chase Carey, Ross Brawn és Sean Bratches már dolgozik a sport jövőjén. E téren kulcsfontosságú, hogy sikerül-e leszorítani a versenyzéshez szükséges költségvetést.

„A csapatok kapcsán nagyon a költségekre összpontosítunk, és az egyik világos célunk, hogy megpróbáljunk a csapatok, és általában a sport érdekében cselekedni, és megoldást találni a kiadások menedzselésére. Ehhez több út vezet, a költségplafontól kezdve az autók legfőbb alkatrészeinek módosításáig” – nyilatkozta Carey.

Egyformák nem lesznek, de egyformábbak lehetnek Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Nem akarjuk egységesíteni az autókat – szögezte le. – Szerintünk nagyon fontos, hogy a sport csúcstechnológiájú maradjon, úgyhogy nem akarjuk lebutítani az autókat, de szerintem néhány alkatrészt szabványosíthatunk. Segítenénk a csapatokat, hogy az üzlet általános gazdaságát fejlesszük, így ezzel mindenki jól járna, és javulna a versenyzés is.

Carey ezt nem mondta ki, de a csapatok költségeit azért is le kell szorítani, mert a Liberty Media 2021-től várhatóan sokkal kevesebb jogdíjat akar majd fizetni az istállóknak, különösen azoknak, amik most a legtöbbet költik, és Bernie Ecclestone-nal különböző prémiumokban állapodtak meg. A Liberty belépése óta azonban a költségek növekedni kezdtek, a profit pedig csökkent.

Elindult a VIP vendégek autóztatása is

Az idén április és június között az F1 616 millió dollár bevételhez jutott, ez 3%-kal több az előző évnél, a nyereség azonban 90 millió dollár helyett 45-re esett vissza, köztük a londoni F1-es rendezvény megszervezése, és a korábbi 70-75 fős dolgozói létszám megduplázása miatt, ráadásul magas beosztású szakemberek leigazolásával.

– nyilatkozta Carey, akivel kapcsolatban Greg Maffei, a Liberty Media vezérigazgatója elmondta, hogy a fizetésének jelentős része attól függ, hogy az F1 Group részvényei hogyan teljesítenek a tőzsdén, és üzletileg milyen eredményeket érnek el.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!