Noha a Ferrari az idei világbajnokságban felnőtt melléjük, és keményen megszorongatja őket, a Mercedes még csak két időmérőn – Szocsiban és Monacóban – vesztette el a pole pozíciót. Az autójuk keskenyebb tartományban működik jól, időnként nehéz beletalálniuk vele, de amikor minden jól ment, a tempójuk egész évben meggyőző volt.
A küzdelmünk még mindig szoros
– vélte Hamilton. – Az időmérőkön többnyire mi voltunk fölényben. Ha átfutjuk a statisztikákat, rendszerint előnyben voltunk, aztán a versenyen csökkent a különbség. Mind a tíz eddigit megnézve folyamatosan változott, hogy melyikünk volt az erősebb. Az azonban biztos, hogy nekünk mostanra sikerült jobban megértenünk az autót, a gumikat, és könnyebben találunk bele az ideális tartományba."
Igaz, a Mercedes elsöprő silverstone-i győzelme után megint fordulhat a kocka: a Magyar Nagydíj utolsó szabadedzésén taroltak a Ferrarik, míg Hamilton és csapattársa, Valtteri Bottas reménytelenül csúszkáltak a forró aszfalton, és 9-1,4 másodperces hátrányt szedtek össze Vetellel szemben.