Vágólapra másolva!
A Ferrari mindkét versenyzője arra számít, hogy a Hungaroring feküdni fog nekik, és egyikük sem tart újabb defektektől a Silverstone-ban történtek után.

A Ferrari a Monacói Nagydíjon aratott kettős győzelme óta eltelt négy versenyen nem szerepelt túl jól: mindössze 2 ponttal szerzett többet a Red Bullnál, Sebastian Vettel előnye pedig 25-ről 1 pontra csökkent az egyéni világbajnokságban legfőbb riválisához, Lewis Hamiltonhoz képest. Bár ebben az is szerepet játszott, hogy Vettel számára egyik futam sem alakult tisztán, a Ferrari ettől függetlenül sem volt olyan gyors, mint a Mercedes.

A brit csapatnál ugyanakkor elismerik, hogy a hétvégi Magyar Nagydíjat – mivel a Hungaroring vonalvezetése némileg hasonlít Monacóéra, és vasárnap már az ilyenkor szokásos hőségre lehet számítani – nem várják igazán magabiztosan. A Ferrarinak itthon, a nyári szünet előtti utolsó versenyen lehet esélye visszavágni, és Vettel maga is optimista.

– felelte, amikor pénteken arról kérdezték, hogy aggódik-e, amiért leapadt az előnye. – Visszanézve a silverstone-i hétvégénk nem alakult túl jól, a Mercedesnek viszont minden simán ment. Ha fordítva lett volna, most máshogy festene a kép."

Räikkönen és Vettel 1 kör eltéréssel kapott defektet a Brit Nagydíj végén, de úgy tűnik, a két eset között nem volt összefüggés Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„Szeretem ezt a pályát, megpróbálom élvezni a versenyzést. Az, hogy ez az utolsó futam a nyári szünet előtt, vagy az első Silverstone után, ahol gyengén szerepeltünk, nem változtat semmin. Itt is ugyanannyi pontot lehet szerezni, mint bárhol máshol."

Bár a Ferrari számára lélektanilag mindenképpen fontos lenne, hogy visszaszerezze a kezdeményezést, mielőtt az egész Forma-1 vakációzni megy, Kimi Räikkönen megismételte, hogy a csapat nem esett pánikba a Mercedes előretörése miatt.

„Nincs vészhelyzet, csak mindenhol szeretnénk minél jobban szerepelni. Még akkor is gyorsabbak akarnánk lenni, ha mi állnánk az élen – mondta a finn. – A legutóbb tényleg nem volt az igazi a tempónk, de ennek szerintem a pályához volt köze. Az az érzésem, hogy itt sokkal erősebbek lehetünk a Mercedes ellen."

A defekt csak pech volt

Két héttel ezelőtt, a Brit Nagydíj utolsó 2 körében mindkét Ferrarin szétszakadt egy-egy gumi. A Pirelli nyomozása arra jutott, hogy eltérő okok álltak a háttérben: Vettel valamiért lassú defektet kapott, Räikkönen gumijának oldalán pedig két vágás keletkezett, ezért levált róla a futófelület, a levegő azonban benne maradt. A sérüléseket valamilyen mechanikai behatás, például egy rázókővel való találkozás okozhatta, de a konkrét tettest nem lehetett beazonosítani.

A Ferrari versenyzői nem tartanak attól, hogy megismétlődik az incidens.

„Én sem tudok többet, mint amit mondtak – jelentette ki Räikkönen. – Ki tudja, mi történt? Biztos nem arról volt szó, hogy túl sok kört tettünk meg a gumikkal, ez teljesen nonszensz. Valami nyilván félresiklott, de nem jöttünk rá az okára, különben tettünk volna ellene valamit. A rázóköveket minden pályán, minden egyes körben használjuk, úgyhogy ez sem lehetett a baj. Én nem láttam semmit, ami ilyen problémát okozhatott."

A finn szerint „ez sima közúti autókkal is megeshet, néha látszólag ok nélkül defektet kap az ember. Nem számítok rá, hogy megismétlődik a dolog, egyszerűen pechünk volt."

Räikkönen mindössze 25 kört tett meg, mire a gumija szétszakadt, és Vettel is csupán 31-et, holott a Pirelli által ajánlott bokszstratégiák egyikében pont ennyi szerepelt a lágy keverékkel. Vettel azt mondta, a Ferrari a gumiszállítóval karöltve igyekezett kinyomozni a történtek hátterét, és legközelebb másképp fognak reagálni, ha hasonló helyzetbe kerülnek.

– felelte Vettel az Origo GPhírek kérdésére, hogy a Ferrari tehetett-e volna valamit a defektek elkerülése érdekében. – Sok mindent tanultunk, legközelebb valószínűleg már korábban lépni fogunk, hogy elkerüljünk egy ilyen helyzetet."

„Ami megtörtént, azon már úgysem változtathatunk. A gumikról beszéltünk korábban is, berádióztam, hogy nincsenek a topon, eléggé elhasználódtak, de az meggyőződésem volt, hogy ki fogják bírni a végéig. Lehet vitatkozni rajta, hogy 2 körrel korábban kellett volna kiállnunk a bokszba, sokra azonban nem megyünk vele."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!