Társoldalunk:
Hírlevél

Még keményebben leszámolnak az olajégetős trükkökkel

2017.07.24. 11:56

Az FIA az Olasz Nagydíjtól tovább szigorít az erőforrások olajfogyasztásával kapcsolatos előírásokon, de ez már a hétvégén, a Hungaroringen is éreztetheti a hatását.

Az olajégetés az idei szezon egyik meghatározó műszaki ügyeskedésévé nőtte ki magát az előző hónapok során. Először, a Renault-t is meglepve a Red Bull érdeklődött az FIA-nál, mert azt gyanították, hogy a Mercedes csal azzal, hogy olaj elégetésével is növelik az erőforrás teljesítményét, majd kiderült, hogy inkább a Ferrari lehet az érintett.

Az FIA 2018-tól szigorú előírásokat léptetett életbe az olajégetés meggátolása érdekében, de az idén is folyamatosan szűkítik a trükközés lehetőségét. Ezúttal az Olasz Nagydíjtól vezetnek be új előírásokat, de már a Magyar Nagydíj előtt szétküldtek egy állásfoglalást az istállók között, amiben kijelentik, hogy 100 kilométer alatt 6 deciliter olaj felhasználását tartják elfogadhatónak.

A Mercedesre gyanakodtak, de a Ferrariról is pletykák keringenekForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Ezt a szövetség jövőre keményen be is vasalja majd, azonban elismerték, tudják, hogy az idén ezt nem minden gyártó tudja teljesíteni, ezért az Olasz Nagydíjtól 9 deciliter/100 kilométeres kvótát határoznak meg.

Elfogadtuk, hogy néhány résztvevőnek gondot okozhat a 0,6 l/100 km-es limit elérése az idei szezon során, ezért toleranciát vezetünk be a jelenleg használatban lévő erőforrásokra vonatkozóan

– írta az FIA technikai küldöttje, Marcin Budkowski. – Ugyanakkor elvárjuk, hogy az Olasz Nagydíjtól kezdve az erőforrások bármely belső égésű eleme kevesebb, mint 0,9 liter olajat fogyasszanak el 100 kilométer alatt. E fölött gyanús lesz a fogyasztás, és az esetleges szabálysértés vizsgálat tárgyát képezheti.”

A Renault-nál sejtik, hogy valaki trükközik, de állítják, hogy ők nem teszikForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

A szövetség nem zárta ki, hogy a továbbiakban újabb szigorításokat vezessenek be az ügyben, ez azonban már így is megkavarja a kártyákat a bajban lévő gyártóknál, mert a Magyar Nagydíjon és a Belga Nagydíjon még van lehetőségük olyan erőforrások használatba vételére, amelyek nem felelnek meg az új előírásoknak, ebben az esetben viszont elesnek a későbbi fejlesztés lehetőségétől.

Ha azt választják, hogy az Olasz Nagydíjon vagy utána vetnek be új fejlesztésű erőforrást, annak már teljesítenie kell a 9 decis szabályt, viszont kérdéses, hogy a gyártók számoltak-e ezzel az új szemponttal és ha nem, akkor a rendelkezésre álló idő alatt tudnak-e alkalmazkodni hozzá. Ez elsősorban a Ferrari és a Mercedes csatájában lehet döntő.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!