Társoldalunk:
Hírlevél

Az F1 elnöke BMW-t, Porschét és Audit szeretne látni a sportban

2017.07.23. 12:32

Újra megszerettetné Németországgal a Forma-1-et Chase Carey, a sport elnök-vezérigazgatója, a kereskedelmi főnök pedig új szponzorok elcsábításán dolgozik.

A múlt héten rendezték meg az F1-es Brit Nagydíjat, a jövő hétvégén pedig már a Hungaroringen versenyez a mezőny, ami azt jelenti, hogy az idén már második alkalommal marad el a világbajnokság egyik bejáratott helyszíne, a Német Nagydíj. Ez korábban elképzelhetetlennek tűnt, de a német közönség már nem termeli ki a borsos jogdíjakat, ezért a Nürburgring már nem rendez versenyt.

A sport új elnök-vezérigazgatója, Chase Carey azonban tudja, hogy a németek milyen fontosak az F1-nek. A Sport Bildnek elmondta, Michael Schumachert „kultikus figurának” tartja, és hamarosan egy tárgyalót is elneveznek róla az F1 új főhadiszállásán, és a Német Nagydíjat is újjá akarják éleszteni a jövőben.

Most Ausztria van a legközelebb NémetországhozForrás: GEPA pictures/Gepa Pictures/ Felix Roittner

„Német az egyéni világbajnok és német autó is bajnok lett, az idén egy német küzd a bajnoki címért, és szeretnénk további német csapatokat látni. A Német Nagydíjnak nagyszerű hagyományai vannak, és harcolni akarunk azért, hogy ez folytatódjon.

Carey elismerte, hogy a német csapatok alatt a BMW-t, a Porschét vagy az Audit érti.

„Természetesen. A célunk az, hogy ilyen vállalatok is akarjanak csapatot működtetni a Forma-1-ben, ezért is alakítunk a technikai és gazdasági feltételeken” – jelentette ki. A BMW legutóbb 2009-ben versenyzett az F1-ben, a következő szezontól viszont az Audihoz hasonlóan a Formula E-ben indulnak, míg a Porsche egyelőre hezitál, hogy folytassák-e a sikeres Le Mans-i programjukat.

Michael Schumacher küzd a Williams-BMW-t vezető Juan Pablo Montoyával a 2001-es Brazil NagydíjonForrás: AFP/Antonio Scorza

Bár egyelőre csak kisebb jelei látszanak, az F1 nagy átalakuláson megy keresztül, hiszen Bernie Ecclestone, a korábbi ügyvezető helyét egy háromtagú testület vette át, akik azon dolgoznak, hogy az érvényben lévő szerződések lejárta, nagyjából 2020 után milyen lesz a Forma-1. Ezért rengeteg változtatást kell elvégezniük, hogy a céljaikat meg tudják valósítani.

Amikor megérkeztem, a Forma-1-nek nem volt vezetője a szponzorációk és média területén, nem voltak kutatók és marketingszakemberek sem

– nyilatkozta Sean Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója. – Most itt ülünk, és van 5 szponzorunk, a Liverpool (labdarúgó csaptának) több mint 30 van, a Manchester Unitednek több mint 90. Nem hinném, hogy nekünk 90-nél több lesz, de van lehetőségünk bekapcsolni szponzorokat, akik szeretnék aktiválni a márkáikat” – idézte a Bloomberg

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!