Társoldalunk:

Beletört a Pirelli bicskája Vettel kerekébe

2017.07.22. 11:08

Arra rájöttek, hogy mitől rongyolódott le Sebastian Vettel bal első kereke a Brit Nagydíj végén, azt viszont továbbra is csak találgatják, hogy mi idézte elő a meghibásodást.

Drámaian alakult a Brit Nagydíj vége Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen számára, mert először a finn pilóta, majd német csapattársa is defektet kapott, így Räikkönen elvesztette a 2. helyet, Vettel pedig még többet bukott, és csupán 1 pontot tudott megőrizni az előnyéből Lewis Hamiltonnal szemben. A Pirelli már a futam után alapos vizsgálatot ígért, de egyelőre nem jutottak messzire.

Megállapították, hogy Vettel autóján lassú defekt keletkezett, így a nyomás szinte nullára csökkent az abroncsban, mire annak szerkezete is megadta magát, majd a bokszig tartó úton teljesen lerongyolódott. Az ekkor keletkező sérülések alaposan megnehezítik a gyártó számára, hogy visszafejtsék, mi is vezetett a lassú defekt kialakulásához.

Ezzel a gumival nem lehetett célba érniForrás: DPPI/Frederic Le Floc H

A legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy Vettel valamilyen törmelékre hajtott rá, ez ártott az abroncsnak, ami akkor már 32 kört megtett, tehát a szokásosnál is védtelenebb volt a külső hatásokkal szemben, ezt viszont a Pirelli a szakértői vizsgálatok után sem tudja megerősíteni vagy cáfolni, így elképzelhető, hogy a kiváltó ok örökké rejtély marad.

Vettel abroncsával párhuzamosan a Pirelli Räikkönen gumiját is vizsgálja,

hiszen a két bal első majdnem egyszerre, mindössze egy kör különbséggel adta meg magát, bár Räikkönen sokkal később állt ki kereket cserélni csapattársánál, és a hiba jellege is másmilyennek tűnik, hiszen az ő esetében bár a futófelület sérült meg, az nem vált le a vázról és a keréktárcsáról sem.

Räikkönennek sincs szerencséjeForrás: AFP/Andrej Isakovic

„Kimi Räikkönen megsérült abroncsa kevesebb bizonyítékot mutat a történtekkel kapcsolatban – áll a Pirelli közleményében. – Ezért további tesztek és elemzések zajlanak a Pirelli laboratóriumaiban és zárt tesztlétesítményeiben. Még több nap szükséges ahhoz, hogy meggyőződéses tanulságokat lehessen levonni.”

A Brit Nagydíjon 2013-ban több defekt is történt, azóta viszont nem jellemzők a gumiproblémák, mindössze a 2015-ös Belga Nagydíjon fordultak elő sorozatos defektek. A gumigyártó a silverstone-i futamra egykiállásos taktikát javasolt, a Ferrari ezt követte, de egyik autójuk sem ért így célba, pedig a Pirelli szerint a csapat betartotta az előzetes előírásokat.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!