Vágólapra másolva!
Két körön belül mindkettejük balelső gumija szétesett a Brit Nagydíj hajrájában, de a Pirelli előzetes vizsgálata azt mutatja, hogy teljesen eltérő okból. A Räikkönent sújtó hiba rejtélyesebb, nála egyszerűen levált a futófelület.

Rémálom volt a Ferrarinak a Brit Nagydíj hajrája, amelynek utolsó 3 körében két defektet is elszenvedtek a versenyzői. Előbb Kimi Räikkönen vánszorgott vissza a bokszba szakadt balelső gumival, majd jött az igazi hidegzuhany, amikor a világbajnokságot vezető Sebastian Vettel ugyanígy járt, ráadásul neki jóval hosszabb utat kellett megtennie a szerelőkig.

Räikkönen csak egy helyet bukva megmentette a 3. helyet, Vettel viszont csak 7. lett. A német versenyző, akinek egyetlen pontra olvadt az előnye a tabellán, senkit sem hibáztatott a malőrért.

A 18. körben ő volt az első a mezőnyből, aki tervezett módon megejtette egyetlen kerékcseréjét,

azaz neki nyúlt leghosszabbra az etapja a lágy gumin, és panaszkodott is a hólyagosodásra, kopásra.

Először Räikkönen bal első gumija esett szét. Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Ben Stansall

A Pirelli első vizsgálata szerint Vettel abroncsai egyszerűen elérhették az élettartamuk végét, de annak még alaposabban utána kell járniuk, hogy a defekthez hozzájárult-e a pilóta kemény fékezése a Valtteri Bottas elleni csatában.

A gumiszállító szóvivője egyúttal kijelentette:

Räikkönennél teljesen más jellegű problémáról van szó,

mivel az ő balelső gumijából egyáltalán nem szökött ki levegő, csupán a futófelület vált le valamilyen okból. A finn azt mondta, nem érezte, hogy áthajtott volna bármin is, ami a hibát okozhatta.

Az nem véletlen, hogy mindkét Ferrarin a bal első gumi dobta be a törülközőt, mert a silverstone-i pálya gyors kanyarjai azt terhelik legerősebben.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!