Futni hagyták a veszélyes autóval nevező Toro Rossót

Forma-1, Carlos Sainz, Toro Rosso
Torro Rosso's Spanish driver Carlos Sainz Jr drives his car during the first practice session of the Formula One Austria Grand Prix at the Red Bull Ring in Spielberg, on July 7, 2017. / AFP PHOTO / APA / ERWIN SCHERIAU / Austria OUT
Vágólapra másolva!
A csapat meggyőzte az FIA-t, hogy nem akarták átverni a gépátvételt végző szakembereket, és rajtengedélyt kaptak, miután kicserélték a megsérült alkatrészt.

Szokatlanul kínos helyzetbe került csütörtökön a Toro Rosso, miután Carlos Sainz autója megbukott a gépátvételen, mert sérült volt a kerékrögzítő kábel. Az FIA azt közölte, hogy gyanújuk szerint a Toro Rosso tisztában volt azzal, hogy az alkatrész sérült, és a felszólítás ellenére sem orvosolták a hibát a gépátvételig, ezért beidézték a csapatmenedzsert is.

Sainz autója azonban ott volt a szabadedzésen, és az FIA újabb közleményben adta hírül, hogy a Toro Rossón valóban sérült volt a kábel, ráadásul valamilyen port, valószínűleg fékport találtak a környékén, ami szintén nem tesz jót az anyagnak, ezért nem engedték át azt a csütörtöki gépátvételen.

Sainz autója bukott meg, Ausztriában még rendben volt Forrás: AFP/Erwin Scheriau

Az akadály azonban elhárult, amikor a Toro Rosso kicserélte az ominózus alkatrészt, és „a sportfelügyelők meggyőződtek arról, hogy a csapatnak nem állt szándékában a gépátvételt végzők félrevezetése”, valamint megjegyezték, hogy

az alkatrészt a csapat önként cserélte ki.

Az FIA megjegyzésként kezelte, de az ügy igazi érdekessége, hogy a Toro Rossón összekötözött sodronyokat is találtak, ezért hitték azt, hogy szándékosan át akarták verni őket. A csapat, valamint az alkatrész beszállítója viszont előadta, hogy ez rendszeresen használt eljárás, le is tesztelték az állóképességét, és a homologizációt is úgy kapta meg az alkatrész, hogy kötéseket használtak.

A szövetség közölte, hogy megvizsgálja az alkatrész gyártási eljárását,

ezért elképzelhető, hogy a jövőben változtatni kell a kerekek rögzítésén. Ezeknek elvileg semmilyen körülmények között sem lenne szabad leszakadni, de kirívóan súlyos baleseteknél előfordul, hogy az egész felfüggesztéssel együtt kiszakadnak a helyükről.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!