Társoldalunk:
Hírlevél

Bennfentes buktathatta le a Ferrari olajtrükkjét

2017.07.03. 17:14

A Red Bullnál tudni vélik, hogyan jöttek rá a Mercedesnél a Ferrari olajtrükkjére, ami a világbajnoki címért folyó versenyt is befolyásolhatja. Helmut Marko még mindig Sebastian Vettelre fogadna.

Bár nagy botrány nem lett belőle, az idei szezon egyik érdekes technikai háttérsztorija az olaj üzemanyagként való – tiltott – felhasználása. Erre először a Red Bull hívta fel a figyelmet, pedig ők nem is gyártanak erőforrást, utána viszont a Mercedes vette fel a fonalat, és úgy hírlik, az FIA informálisan jelezte a Ferrarinak, hogy hagyjanak fel az eljárás használatával.

Napvilágot látott a trükk?Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Mindez a bakui hétvége előtt történt, ahol a Ferrari az idei legnagyobb vereséget szenvedte a Mercedestől az időmérőn, a futamon viszont Sebastian Vettel többé-kevésbé tudta tartani a lépést Lewis Hamiltonnal, különösen akkor, amikor menekülnie kellett előle a verseny késői szakaszában. A kérdés viszont az, hogy a Mercedes hogyan foghatott szimatot az ügyben.

Van valaki, aki most az ezüst csapatnál van, de a vörös csapattól jött, és tudja, hol kell keresgélni”

– idézte az Österreich című lap Helmut Markót, a Red Bull tanácsadóját. Marko természetesen nem nevezte meg, hogy kiről van szó, de érdemes megemlíteni, hogy a Mercedes jelenlegi technikai igazgatója, James Allison a szezon előtt csatlakozott az istállóhoz, miután tavaly augusztusban elhagyta a Ferrarit.  

Nagy kérdés, hogy lemaradnak-eForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Marko a Kronen Zeitungnak azt mondta, „noha a Ferrari látszólag vesztett némi motorteljesítményt az olajégetős sztori miatt, Sebastian még mindig a legerősebb a versenyeken.” Az olaszok versenyképessége nagyban befolyásolhatja a pilótapiacot is, hiszen Vettel és Kimi Räikkönen sem írt még alá a csapathoz, jelölt azonban lenne akár mindkettejük helyére is.

Fernandónak a Ferrarihoz vagy a Mercedeshez kell mennie

– szögezte le Flavio Briatore, a kétszeres világbajnok menedzsmentjének tagja. – A Renault még mindig tisztes távolságban van az élcsapatoktól – vélte. – Európában 10 vonzó (labdarúgó klub) van, (Lionel) Messinek sokkal tágabbak lennének a választási lehetőségei. A Forma-1-ben viszont csak három csapattal lehet nyerni” – szögezte le.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!