A junior kategóriák elrontották a McLaren tehetségét

Forma-1, Stoffel Vandoorne, McLaren Honda, Monacói Nagydíj
VANDOORNE Stoffel (bel) McLaren Honda MCL32 action during the 2017 Formula One World Championship, Grand Prix of Monaco from on May 24 to 28 in Monaco - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Vágólapra másolva!
Stoffel Vandoorne teljesítményével egyelőre nem elégedettek a McLarennél, de a csapat próbál segíteni neki. Tudják, mi a problémája.

Lance Strollt és Jolyon Palmert szokás az idei mezőny két leggyengébb pontjaként emlegetni, de a szupertehetségként beharangozott Stoffel Vandoorne sem mutatott kiemelkedő teljesítményt eddig. Vandoorne tavaly Alonso helyére beugorva a McLaren első pontját szerezte Bahreinben, az idén viszont a kétszeres világbajnok alaposan elverte, és Monacóban sem mutatott nagyot.

Az Autosport számítása szerint Vandoorne eddig átlagosan 0,672%-os hátrányban van Alonso mögött, ennél tényleg csak Stroll (1% Felipe Massa mögött) és Palmer (1,451% Nico Hülkenberg mögött) szerepel gyengébben az idén. A McLaren be is rendelte őt túlórázni a Monacói Nagydíj előtt, és azóta is próbálnak segíteni neki. Eric Boullier tudni véli, mi a gondok gyökere.

Vandoorne eddig nem váltotta meg a világot Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

„Amikor az ember mindenféle kategóriát végigjár, mindig egyforma autók ellen versenyez, és azokhoz igazítja a vezetési stílusát – magyarázta a McLaren versenyigazgatója. – A Forma-1 viszont más, itt minden hétvégére új első szárnyat, új karosszériát, hátsó szárnyat vagy padlólemezt hozunk, és az autó balansza mindig nagyon változó.”

de a Forma-1-ben ennél rugalmasabbnak kell lenni, és ez a tapasztalattal jár együtt. Ő még tanul, és a csapatnak is abba az irányba kell haladnia a karosszéria fejlesztésével és a beállításokkal, ami passzol (Vandoorne) természetes stílusához. Közben neki is változnia kell, és meg kell próbálnia másként vezetni.”

Monacóban már a rajtnál elengedte Hamiltont, később össze is törte az autót Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

Vandoorne elismerte, hogy az elmúlt néhány hét során próbált jobb munkakapcsolatot kialakítani a mérnökeivel, és úgy véli, hogy lépést tett a helyes irányba. Ennek eredményének tekintette a monacói 10. rajthelyét is, ami jobb is lehetett volna, ha a Q2 végén nem töri össze az autót, ahogy később a versenyen is tette.

eltekintve a balesettől, de minden alkalommal az 5-6-7. helyen szerepeltünk, és ezt a Q3-ban is mindenképpen tudtuk volna hozni. Folyamatosan fejlődünk, még mindig új vagyok a Forma-1-ben, és próbálom kitalálni, hogy mire van szükségem az autótól ahhoz, hogy gyors legyek. Jó irányba tartok.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!