Társoldalunk:
Hírlevél

A Mercedes csapatfőnöke kikelt a modern F1-es pályák ellen

2017.05.26. 19:37
Toto Wolffnak elege van a tágas bukóterekkel borított pályákból, visszaköveteli a sportág sava-borsát adó veszélyes helyszíneket.

A Mercedest irányító Toto Wolff rajthoz állt az olaszországi közutakon rendezett autóversenyen, a Mille Miglián, és elmondása szerint ez igen nagy hatást gyakorolt rá.

"Valahogy megvilágosodtam, miért imádom ezt a sportágat - ismerte el. - Olyasmit csinálunk, amit mások nem mernek, továbbá szenvedélyesen szeretjük az autókat."

Elég a nagy bukóterekbőlForrás: DPPI/Florent Gooden

A május 18-21. közötti, ezer mérföldes viadalon egy 1952-es Mercedes-Benz 300 SL W 194 prototípust vezetett a csapat egyik rangidős mérnökével, Aldo Costával párban, és a Mercedes nagyköveteként rajthoz áll a Safety Car sofőrje, Bernd Mayländer is.

Wolff szerint a történelmi verseny rámutat, mi hiányzik a Forma-1-ből: a veszélyérzet, méghozzá a biztonsági okból szinte végeláthatatlan bukóterekkel övezett aszfaltcsík miatt.

"Az F1 DNS-ét a legjobb technika és a rakétákat meglovagolni próbáló, legjobb versenyzők alkotják - mondta. - A mai autók vezetéséhez bátorság kell, egyes pályákon több, mint máshol. Nem akarunk olyan helyszíneken versenyezni, amelyek szupermarketek parkolójához hasonlítanak."

Monacóban nincs hely hibázniForrás: DPPI/Frederic Le Floc H

"Régebben, aki elrontott egy kanyart, meghalt vagy megsérült. Manapság egy ilyen hiba után szélesen fordul a pilóta, majd tovább halad."

Vissza kell térnünk azokra a pályákra, ahol kiderül, kik a legjobbak" - jelentette ki. Példaként Monacót, Spát, Monzát, Szuzukát emelte ki, amelyek természetesen részei a versenynaptárnak. Szerinte azért is érdemes lenne több utcai pályán nagydíjat rendezni, mert ilyen környezetben gyorsabbnak tűnnek az autók, ami a Formula E példáján is látható.

Vettel simán lement a fűre SpanyolországbanForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

"El kellene felejtenünk a repülőtérre hajazó létesítményeket. Azok nem látványosak - mondta, majd ostorozta még egy kicsit az efféle pályákat. - Az ilyeneken én is autóba ülhetnék. Adjanak két hét felkészülést, megforgok vagy százszor, aztán kielemzem az adatokat, és talán gyors leszek, mivel nincs semmilyen kockázat."A Mercedes csapatfőnöke természetesen nincs egyedül a véleményével, Forma-1-es körökben sokan és gyakran szokták kritizálni a modern pályákat. Néhányan már annak is örülnének, ha a tágas aszfaltozott bukóterekbe ismét kavicságyakat telepítenének.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!