Red Bull: Nem mi fogunk nyerni Monacóban

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Monacói Nagydíj
Red Bull's Dutch driver Max Verstappen steers his car back to the garage during the first practice session at the Monaco street circuit, on May 25, 2017 in Monaco, three days ahead of the Monaco Formula 1 Grand Prix. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Adrian Newey elismerte, hogy az idei autójuk nem elég jó a Monacói Nagydíj megnyeréséhez. Christian Horner felfedte, hogy kire fogadna vasárnap.

Tavaly majdnem megnyerte a Monacói Nagydíjat a Red Bull, Daniel Ricciardo pole pozíciója után mindössze egy súlyos bokszutcai hiba fosztotta meg őt a rangos győzelem megszerzésétől. A csapat az idén is lemarad a Mercedestől és a Ferraritól a motorteljesítmény terén, de Adrian Newey, a Red Bull főtervezője elismerte, hogy akad egy lényeges különbség.

„Tavaly jó volt a karosszériánk, úgyhogy Monacóban, ahol kevésbé kellett a motorra támaszkodnunk, ki tudtunk tűnni. Az idén viszont nem a miénk a legjobb autó, úgyhogy most nem lesz olyan lehetőségünk, mint tavaly. Fejlődnünk kell Szingapúrig, talán az lehet a következő lehetőségünk” – idézte a Globo.

Verstappen autóját délelőtt sokáig javították Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is egyetértett Newey-val, a Sky Sportsnak azt mondta, hogy a Ferrarit tartja a legjobbnak a monacói pályán, mert jól vezethetőnek tűnik, és úgy véli, korábbi pilótájuk, Sebastian Vettel könnyen meg is találja az ideális beállításokat, és nagyon magabiztosan vezethet a szűk, utcai pályán.

A mi autónk beállítási tartománya elég szűk, A gumik nagyon érzékenyek, de ha sikerül a megfelelő állapotba kerülni, akkor óriási teljesítményt ki lehet hozni. Eddig a Ferrari értette meg a gumikat a legjobban, az ő autójuk igen jól működteti őket. Mi is javulunk, ennek jelét Barcelonában is láthattuk, de számomra még mindig tűnik a legerősebbnek, főleg ezen a pályán.”

Ricciardo délután a 2. lett Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

A Red Bull Monacóban bővítette a barcelonai fejlesztéseket, ők is felszereltek T-szárnyakat az autókra. A délelőtti első szabadedzésen Max Verstappen sok időt vesztett a padlólemez cseréje miatt, de a köridők terén ez nem érződött, mert visszatérése után a 3. leggyorsabb volt Lewis Hamilton és Vettel mögött. Délután is megmaradt a Red Bull jó teljesítménye, ekkor Ricciardo a 2. lett, de Vetteltől majdnem fél másodpercet kapott.

– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – „Ez a pálya a versenyzőkről szól, nagyon élvezetes. Úgy érzem, megtaláltuk a ritmust, de még dolgoznunk kell az autón. Alapvetően megtaláltuk azt a tartományt, ahol lennünk kell, nincs egy másodperces hátrányunk, és ez ígéretes. Egy ilyen pályán jobb, ha az ember olyan autót vezet, amit jól kiismert, ronthatja az önbizalmat, ha teljesen felborítjuk a beállításokat. Apróságokat finomítunk majd, de semmi lényegeset.”

Az idén is fontosak lesznek a bokszkiállások Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Verstappen elárulta, az első szabadedzés során kétszer is átugratott a rázóköveken az uszodánál, de szerinte ekkor már sérült volt az autó padlólemeze, mégis a második tréninget nevezte „zűrösnek”, de úgy vélte, így sincs nagy hátrányban.

„Elég jó napunk volt, elkerültem a falakat, ez mindig jól jön. Az embernek bátornak kell itt lennie, mert, ha lazára vesszük, az utolsók leszünk. Mindenki keményen nyomja, és nagyon aprók a rések. Ha egy kicsit is elnézzük a dolgokat, máris a falnak ütközünk, de közben mindenki keményen hajt.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!