Vágólapra másolva!
Az Alonso helyére Monacóban beugró veterán a fél év szünet után lazább, mint valaha. Nem bánja, hogy kihagyta a bahreini tesztet, és a hercegség szűk pályáján kell megismerkednie az idei McLarennel.

Jenson Buttonnak a hétvégén épp a hibákat a legkíméletlenebbül megtorló versenypályán, Monacóban kell visszatérnie az F1-es McLaren volánja mögé, de szerdán, amikor a féléves pihenőtől felfrissülve újra a nyilvánosság elé lépett, szemernyit sem tűnt megilletődöttnek. A szünet jót tett neki: még a szokottnál is lazábban felelgetett a kérdésekre, azt pedig egy viccel ütötte el, hogy mennyit tépelődött, amikor a McLaren felkérte őt az Indy 500-ra átruccanó Fernando Alonso helyettesítésére.

A barátnőm azt mondta, tegyem, amit tennem kell, én tehát igent mondtam – magyarázta vigyorogva. – A saját döntésem volt. Visszautasíthattam volna az ajánlatot, ha akartam volna, hiszen senkinek nincs szüksége egy olyan versenyzőre, akinek nincs kedve vezetni."

Button felfrissülve, jókedvűen érkezett meg Monacóba Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

Button ezzel azoknak – köztük egyik barátjának, Mark Webbernek – üzent, akik szerint még őt magát sem érdekli igazán a monacói beugrás, csak azért vállalta el, mert a szerződése a McLarennel élő maradt az után is, hogy tavaly, Monzában bejelentette a visszavonulását. Az elhivatottságát főleg azon az alapon vonták kétségbe, hogy részt vehetett volna a Bahreini Nagydíj utáni teszten, mégsem élt a lehetőséggel, pedig így Monacóban kell megismerkednie a tavalyinál sokkal gyorsabb autóval. Az MCL32-t eddig csak a szimulátorban próbálta ki, és elismerte, hogy a pályáról lecsúszva beleesett vele az öbölbe.

A brit veterán az Origo GPhírek-nek azt felelte, nem bánta meg, hogy kihagyta a bahreini tesztet. „Hát, utólag könnyű azt mondani, hogy felesleges is lett volna részt vennem rajta, hiszen az autóm úgyis csak 17 körig bírta volna aznap, és különben is csupán fél napot kaptam volna – mutatott rá.

„Szerintem, amíg átlátom az autó viselkedését, addig minden rendben van. Természetesen az összes lehetséges információt begyűjtöttem róla, napokig tanulmányoztam a beállítási lehetőségeket, illetve azt, hogy mire hogyan reagál. Ezek a legfontosabbak, amiket meg kell értenünk, de ezeken dolgozhattunk a szimulátorban is, úgyhogy én pontosan ezt tettem."

Bár Monaco első hallásra nem tűnik a legjobb helynek az autóval való ismerkedéshez, hiszen közel vannak a korlátok, és a legapróbb vezetői hibát is keményen megtorolják,

cserébe az aerodinamika kevéssé hangsúlyos szerepe miatt az autók nem lesznek annyival gyorsabbak a tavalyinál, mint egy szokványos pályán.

Ráadásul Button a 2000-es évek elején-közepén vezetett még gyorsabbakat is.

„Azt lesz a legnehezebb megszoknom, hogy az idei autó szélesebb a tavalyinál – vélte. – Ami a gumik viselkedését illeti, az már az elmúlt években is elég szeszélyes volt. Oké, tudom, hogy az idén másképp működnek, de ezt át lehet hidalni, és nekem lesz rá pár napom. Az idő is melegnek ígérkezik, ami segíteni fog. Biztos akad majd néhány nehézség és akadály a hétvégén, a lényeg azonban az, hogy megtegyük a szükséges erőfeszítéseket ezek leküzdéséhez."

Button, aki az utóbbi hónapokban a korábbinál is nagyobb elszántsággal triatlonozott, és még a világbajnokságra is sikerült kvalifikálnia magát, biztos benne, hogy az állóképességével nem lesz gond a versenyen.

„A nyakam a csütörtöki nap után biztos sajogni fog egy kicsit, még itt, Monacóban is, de pénteken legalább pihenhetek – mondta. – Mikey Muscles (az edzője) erre az egy versenyre visszatért, akárcsak a fizioterapeutám: megint ő vesz majd a gondjaiba. Ez tehát izgalmas kihívás lesz. Elvégre ezért vagyunk itt, nem?"

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!