Vágólapra másolva!
Idén még nem volt olyan jó a balansz az autóján, mint ma. Nála sikerült megfelelően változtatni a beállításokon, Ricciardo azonban egész nap nem boldogult a pálya utolsó szektorában.

Max Verstappen az 5., Daniel Ricciardo a 6. helyen zárta a Spanyol Nagydíj időmérőjét, vagyis továbbra is a Red Bull jelenti az átkötő kapcsot a Ferrari-Mercedes élboly és a középmezőny között. Az istálló alaposan megújította az autóját a hétvégére, s bár a két élcsapat küzdelmébe még nem tudtak beleszólni, Verstappen elégedett azzal, hogy a fejlesztéseknek és a beállítások finomhangolásának köszönhetően jobban tudott támadni a pályán.

"Teljesen - felelte a kérdésre, hogy elégedett-e az 5. rajthellyel. - Az autó nagyon jól működött. A hétvégén korábban csak kerestük az optimális balanszot az új csomaggal, de az időmérőre a megfelelő módosításokat hajtottuk végre, minden remekül üzemelt."

Verstappen úgy érezte, "mindenhol" javult az autója. "Javult a balansz a kanyarok bejáratánál, a közepénél és a kijáratánál is. Stabilabb lett, így keményebben támadhatok."

Neki a Q3-ban 557 ezredre sikerült megközelítenie az időmérőt megnyerő Lewis Hamiltont, csapattársának azonban majdnem kétszer ekkora volt a hátránya.

Verstappen elégedett volt az autójával, Ricciardo nem. Kattintson a képre a szombati napról készített galériánk megtekintéséhez! Forrás: AFP/Josep Lago

"Nem számítottunk rá, hogy a miénk lesz a pole. Ami engem illet...még mindig 1 másodpercre voltam tőle, Max hátránya kicsit kisebb volt - nyilatkozta Ricciardo. - Az élmezőnyhöz képest relatíve nem változott a tempónk, a Mercedes és a Ferrari egy-két lépéssel még mindig előttünk jár."

"Ma rengeteg időt buktam az utolsó szektorban. Az első kettőben egész ütőképes voltam, de az utolsóban sokat vesztettem - magyarázta. - Megpróbáljuk megérteni, miért történt így."

Az a bizonyos utolsó szektor pont ilyen fordulókból áll Barcelonában, itt található az egyetlen sikán is.

A Red Bull a szezon második felére tervezi, hogy a további fejlesztésekkel felzárkózik a Ferrarira és a Mercedesre. Valamikor a Renault-tól is segítséget is kaphatnak egy erősebb motor formájában, de egyelőre nem tudni, mikor áll majd rendelkezésükre a frissített változat.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!