Red Bull's Dutch driver Max Verstappen drives during the qualifying session at the Circuit de Catalunya on May 13, 2017 in Montmelo on the outskirts of Barcelona ahead of the Spanish Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / Josep LAGO
Vágólapra másolva!
Idén még nem volt olyan jó a balansz az autóján, mint ma. Nála sikerült megfelelően változtatni a beállításokon, Ricciardo azonban egész nap nem boldogult a pálya utolsó szektorában.
Max Verstappen az 5., Daniel Ricciardo a 6. helyen zárta a Spanyol Nagydíj időmérőjét, vagyis továbbra is a Red Bull jelenti az átkötő kapcsot a Ferrari-Mercedes élboly és a középmezőny között. Az istálló alaposan megújította az autóját a hétvégére, s bár a két élcsapat küzdelmébe még nem tudtak beleszólni, Verstappen elégedett azzal, hogy a fejlesztéseknek és a beállítások finomhangolásának köszönhetően jobban tudott támadni a pályán.
"Teljesen - felelte a kérdésre, hogy elégedett-e az 5. rajthellyel. - Az autó nagyon jól működött. A hétvégén korábban csak kerestük az optimális balanszot az új csomaggal, de az időmérőre a megfelelő módosításokat hajtottuk végre, minden remekül üzemelt."
A szezonban eddig most volt a legjobb a balanszom."
Verstappen úgy érezte, "mindenhol" javult az autója. "Javult a balansz a kanyarok bejáratánál, a közepénél és a kijáratánál is. Stabilabb lett, így keményebben támadhatok."
Neki a Q3-ban 557 ezredre sikerült megközelítenie az időmérőt megnyerő Lewis Hamiltont, csapattársának azonban majdnem kétszer ekkora volt a hátránya.
"Nem számítottunk rá, hogy a miénk lesz a pole. Ami engem illet...még mindig 1 másodpercre voltam tőle, Max hátránya kicsit kisebb volt - nyilatkozta Ricciardo. - Az élmezőnyhöz képest relatíve nem változott a tempónk, a Mercedes és a Ferrari egy-két lépéssel még mindig előttünk jár."
"Ma rengeteg időt buktam az utolsó szektorban. Az első kettőben egész ütőképes voltam, de az utolsóban sokat vesztettem - magyarázta. - Megpróbáljuk megérteni, miért történt így."
Az alacsony tempójú kanyarokban már délelőtt is szenvedtünk."
Az a bizonyos utolsó szektor pont ilyen fordulókból áll Barcelonában, itt található az egyetlen sikán is.
A Red Bull a szezon második felére tervezi, hogy a további fejlesztésekkel felzárkózik a Ferrarira és a Mercedesre. Valamikor a Renault-tól is segítséget is kaphatnak egy erősebb motor formájában, de egyelőre nem tudni, mikor áll majd rendelkezésükre a frissített változat.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!