A véletlen kegyelmezett meg Vettelnek az időmérőn

F1 - SPAIN GRAND PRIX 2017 BARCELONE CIRCUIT ESPAGNE EUROPE F1 FORMULE 1 FORMULE UN GP GRAND PRIX MAI RACE VETTEL Sebastian (ger) Ferrari SF70-H team scuderia Ferrari, and HAMILTON Lewis (gbr) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP, ambiance portr
VETTEL Sebastian (ger) Ferrari SF70-H team scuderia Ferrari, and HAMILTON Lewis (gbr) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP, ambiance portrait during 2017 Formula 1 FIA world championship, Spain Grand Prix, at Barcelona Catalunya from May 11 to 14 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Csak azért nem állt ki a Q1-ben, amikor a rádión megkérték rá, mert épp rossz helyen volt. Végül még a pole-ról is csak 5 századdal csúszott le, érzése szerint egy apró elfékezés miatt.

Alig 51 ezredmásodperc híja volt, hogy Szocsi után Barcelonában is Sebastian Vettel szerezze meg a pole pozíciót, pedig már a Q1-ben majdnem kiesett a Spanyol Nagydíj időmérőjéről. A Ferrari ugyanis csak percekkel a kezdete előtt végzett a motorcseréjével – amelyet a szokásos három-négy helyett alig két óra alatt oldottak meg –, és Vettel a pályára kihajtva olaszul köszönetet is mondott nekik a rádión, de szinte azonnal arra kérték, hogy álljon meg.

Ha megteszi, minden bizonnyal az utolsó rajtkockába szorult volna.

Ám ő visszakérdezett, hogy biztos muszáj-e megállnia, és mire választ kapott, pont rossz helyen volt. „Csak egy programozási gikszerről volt szó, de akkor nem tudtam, mi van, és mit tegyek – mondta. – Lassan gurultam, meg akartam bizonyosodni róla, hogy jól hallottam az üzenetet. Ha időben megerősítést kapok, a következő alkalmas helyen megálltam volna."

„A pálya melletti megnyitást azonban már éppen elhagytam, ezért kérdeztem vissza, mert a 4-es kanyaron már úgyis végig kellett mennem a legközelebbi megnyitásig."

Vettel és Hamilton gratulál egymásnak az időmérő után - katt a galériához! Forrás: DPPI/Florent Gooden

Vettel megérzése helyesnek bizonyult: az autójával nem volt komoly baj, folytathatta az időmérőt. A Q3-ban teljesítette első mért köre nem sikerült jól, a másodikban viszont egészen az utolsó előtti kanyarig Lewis Hamilton előtt járt a párhuzamos visszajátszás szerint. Úgy látta, egy apró elfékezés nélkül az övé lehetett volna a pole.

„Már nagyon régóta járok ide versenyezni, de az utolsó sikánnal még mindig nem barátkoztam össze teljesen – ismerte el. – A második próbálkozásom egészen addig kifejezetten jól ment. Gratulálok Lewisnak!"

A szoros végeredmény azért különösen biztató a Ferrari számára, mert a nagy rivális Mercedes barcelonai fejlesztései nagy feltűnést keltettek, a kör kétharmadában ennek ellenére ők voltak a gyorsabbak, amint az a részidők listáján is látható. Vettel úgy érezte, a Ferrari kevésbé látványos újításai – köztük a négyfedeles T-szárny és az átalakított fékhűtő csatorna – szintén beváltak, és az autóban rejlő potenciál már pénteken érezhető volt.

– vélte. – Stratégiai lehetőségünk többféle lesz. Szerintem szorosnak ígérkezik a küzdelem. Az ellenfelünk talán jobban kinéző fejlesztéseket hozott, de én a mieinkkel is elégedett vagyok. Magabiztosan várom a holnapot."

Vettel Ferrarijában egyébként azért kellett kicserélni a motort, mert a délelőtti edzés végén vízszivárgást fedeztek fel rajta. Az idő rövidségére való tekintettel döntöttek úgy, hogy a javítás helyett új – az idén már a harmadik – belső égésű motort szerelnek az autójába, de bíznak benne, hogy az előző is felhasználható maradt.

Räikkönennek megint nem jött össze

Bár a hétvége folyamán végig gyorsabbnak tűnt a csapattársánál, Räikkönen a döntő pillanatban megint nem tudott összerakni egy jó kört, és 0,239 másodperccel kikapott Vetteltől. Ezzel a 4. rajtkockába szorult, 66 ezreddel Valtteri Bottas mögé.

„A pályaviszonyok ma elég nehezek voltak, bár a tegnapinál azért jobbak – ecsetelte. – Éreztem, hogy nagyon gyorsak vagyunk, de itt-ott küszködtem, kisebb hibákat vétve:

„Holnap újra próbálkozunk. A versenyre százával készíthetünk terveket, de semmilyen garancia nincs ré, hogy úgy alakul, ahogy elképzeltük. A saját autóink stratégiáját ismerjük, arról azonban fogalmunk sincs, a többiek mit lépnek. Megpróbálunk majd időben reagálni, és a helyes döntéseket meghozni."

A Ferrari és a Mercedes 2:2-re áll az idei győzelmeket illetően, vasárnap tehát valamelyik csapat szinte biztosan átveszi majd a vezetést.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!