Várhatóan 940 millió dollárt oszt szét a FOM a csapatok között, a bevételek legnagyobb része a Ferrarinak, a Mercedesnek és a Red Bullnak juthat.
A rangos brit szaklap, az Autosport információi szerint a Formula One Management (FOM) 2017-ben 1,83 milliárd dollárnyi várható forgalommal és 1,38 milliárd dollárnyi bevétellel kalkulál, amely főleg a pályák jogdíjaiból, a közvetítési jogok és a hirdetési felületek értékesítéséből, valamint a vendéglátásból származik.
Ennek az összegnek a jelenleg érvényes megállapodás szerint a 68%-át, az előzetes becslés alapján 940 millió dollárt oszthatnak szét a csapatok között az idén, mégpedig az alábbi megoszlásban:
Csapat | Millió $ | 2016-hoz |
Ferrari | 180 | - 9 % |
Mercedes | 171 | = |
Red Bull | 161 | + 12 % |
McLaren | 97 | + 18 % |
Williams | 79 | - 9 % |
Force India | 72 | + 7 % |
Toro Rosso | 59 | + 3 % |
Renault | 52 | - 19 % |
Sauber | 49 | - 10 % |
Haas | 19 | - |
A szétosztott összeg 3,5 százalékkal elmaradhat a tavalyitól,
aminek két fő összetevője lehet: a nagydíjak száma 21-ről 20-ra csökkent, emellett a sportág új tulajdonosa, a Liberty növelni kívánja a marketing célú kiadásokat.
Mint látható, a legtöbb pénzt valószínűleg idén is a Ferrari teheti zsebre, amiben nem kis szerepe van egyedi, vitatott bónuszának: önmagában 68 milliót kaszál azzal, hogy nagy múltú csapatként benevez a világbajnokságba. A McLarenhez, a Mercedeshez, a Red Bullhoz és a Williamshez hasonlóan további pénzt kapnak a még Bernie Ecclestone-nal kötött kétoldalú megállapodás alapján is, ennek összege 30-39 millió dollár között változik a négy csapatnál.

A Red Bullnak ezen felül 35 millió jár azért, mert anno elsőként írták alá a kétoldalú megállapodást Bernie Ecclestone-nal, a Mercedes pedig a szerződése értelmében ugyanennyit kap két vb-címe után. A Williams költségvetésébe 10 millió dollárt hoz a történelmi szerepe.
A táblázat újfent rámutat az F1-ben lévő egyenlőtlenségekre: a közös bevételekből a Haas csak tizedannyit kap, mint a Ferrari.
A feltüntetett 19 millió dollárra is csak akkor számíthatnak, ha megőrzik 7. helyüket a konstruktőrök között, 324,5 millió dollárt ugyanis ezen rangsor alapján osztanak szét.
A Sauber és a Renault azért lehet jogosult nagyobb bevételre, mint a Haas, mert az előző három szezonból legalább kettőben részt vett, amit a tavaly debütáló istálló értelemszerűen nem mondhat el magáról. E részvételi feltételek alapján 324,5 millió dollárt fizethetnek ki a feltételnek megfelelő csapatok között, egyenlő arányban, azaz a kilenc gárda 36 millió dollárra mindenképp számíthat.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!