„Szerencsére az idény elején járunk, van még esélyünk a bizonyításra, van esélyünk jó eredményt elérni, pozitívnak kell lenni. Most csak a következő versenyre, Barcelónára koncentrálok, hiszen ez most a legfontosabb."
A Renault olyan erős, mint a Mercedes? Ugyan!
Csapatához hasonlóan Ricciardo is fenntartásokkal fogadta az FIA hivatalos közleményét a négy erőforrás teljesítményéről. A motorgyártók tavalyi megállapodása szerint idén három versenyhétve után megnézték, milyen közel van egymáshoz a három legjobb motor a négyből. Ha a lemaradás a barcelonai pályán végzett szimulációk alapján meghaladta volna a körönként három tizedet, akkor a túl nagy hátrányban lévők segítséget kaphattak volna a felzárkózáshoz.
Az első ilyen teszt szerint a Ferrari, a Mercedes és a Renault is a megadott határon belül van egymáshoz viszonyítva.
Bár a számítás módszertanát a gyártók együtt dolgozták ki, azaz a Renault is áldását adta rá, a Red Bull kétkedve kommentálta a hírt. Szerintük a saját lemaradásuk öt és hét tized másodperc között van a motor miatt. Ricciardo is így látja.
"Biztos vagyok benne, hogy az FIA adatai nem felelnek meg a valóságnak. Hogy mennyire vagyunk lemaradva a két csapat mögött? Eléggé. Ők talán valóban három tizeden belül vannak, de a mi hátrányunk ennél biztosan több. És a Honda? Nos, igen. A Honda..." - értékelte diplomatikusan a japán gyártó teljesítményét.
A Red Bull a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjon jelentősen továbbfejlesztett autót vet be, de
Ricciardo legfeljebb annyit tart reális elvárásnak, hogy nagyjából fél másodpercre közelítsék meg a Ferrarit és a Mercedest.
Bár a pálya sem kedvezett nekik, legutóbb, Szocsiban 1,7 másodpercre voltak a két élcsapattól az időmérőn.
"Nagyon gyorsan fejlődik mindkét autó, nehéz tartani velük a lépést, úgyhogy elsősorban az a legfontosabb számunkra, hogy csökkentsük a hátrányunkat Barcelonában – hangsúlyozta Ricciardo. – Ha már fél másodpercnyire vagyunk, az jó eredmény, azzal elégedettek lennénk. Az idei autóval meg is van erre a lehetőségünk, a lágyabb gumikon még gyorsabbak lehetünk, és persze nagyon sok múlik a pálya adottságain is."
Minden bizakodása és pozitivitása ellenére időnként ő is nehezen fogadja a gyengébb eredményeket, a reményt azonban nem veszítette el. "Gyakran kérik tőlem, igen, hogy legyek türelmes, de a türelem igencsak ingadozó. Van, hogy több van belőle, van, hogy kevesebb. Ugyanakkor persze természetes, hogy az ember reménykedik, most éppen a soron következő Spanyol Nagydíjjal kapcsolatban. De ha ott sem megyünk majd jól, lehet, hogy kevésbé leszek türelmes. Sőt, nagyon mérges leszek!" – ismerte el nevetve.