Vágólapra másolva!
A Nemzetközi Automobil Szövetség mérései szerint a Honda kivételével az F1-es erőforrások teljesítménye közötti eltérés csekély, a határértéken belüli. A Red Bullnál nem így gondolják.

Az FIA is megerősítette Sergio Pérez csütörtöki kijelentéseit, melyek szerint a Ferrari és a Renault ledolgozta a hátrányát a Mercedes mögött az F1-es erőforrások versenyében. Az aktuális motorszabályok bevezetése, 2014 óta a Mercedes jelentős, de csökkenő előnyben volt, a tavalyi szezon során azonban a Ferrarival szemben már nem volt számottevő a teljesítménybeli különbség.

Az új turbókorszak kezdetén elsősorban a Renault volt lemaradva, a világbajnoki címre hajtó Red Bull legszívesebben ki is rúgta volna őket, és az FIA állításával továbbra sem értenek egyet. A szövetség a barcelonai pályát alapul véve, szimulációk alapján azt állapította meg, hogy a Mercedes, a Ferrari és a Renault erőforrás teljesítménye a referenciapályán 3 tizedmásodperces intervallumon belül marad.

Nincs nagy különbség a motorok között? Forrás: AFP/William West

Az eredmények alapján Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója az Auto Motor und Sportnak megerősítette, hogy „három erőforrás megfelel a céloknak”, és egyértelmű, hogy csak

a Honda az, ami továbbra sem tudott felzárkózni a triumvirátushoz.

A Red Bull viszont vitatja ezt az eredményt, ők úgy számítják, hogy az általuk használt, TAG Heuer nevű Renault erőforrás ténylegesen 5-7 tizeddel van a legjobb erőforrás mögött, és Helmut Marko, a vállalat tanácsadója úgy véli, nem megfelelő módszertannal végezték el az összehasonlítást.

Nyilvánvaló, hogy a Honda motorja nincs egy szinten a többivel Forrás: LAT Images/Steven Tee

„A legkönnyebb az lenne, ha az időmérőn végeznénk el a mérést, mert akkor mindenki biztosan beveti a maximális teljesítményt – nyilatkozta, de szerinte így is javulhat a helyzet. – Ha bizonyos alkatrészek minimum súlyát meghatározzuk, a motorok automatikusan kiegyenlítődnek. Stabil szabályok garanciát adnak erre.”

A Red Bull az aktuális motorszabályok egyik legnagyobb ellenzője,

időről időre kiszállással fenyegetőznek, mert szerintük az erőforrások túlságosan bonyolultak, drágák, nem elég hangosak és nem teszik lehetővé, hogy a karosszériafejlesztés révén ellensúlyozzák a hátrányukat, így nem tudnak a világbajnoki címért küzdeni.

Whiting: A gyártók egyetértettek

Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting pénteken elmondta, a gyártók hosszú tárgyalások révén megállapodtak az összehasonlítás módszertanában, amit utólag már nem lehet újratárgyalni, és erre hivatkozva elutasította a Red Bull akadékoskodását is, mert

a megállapodás a gyártók és nem a csapatok között jött létre.

„Nagyon részletes módszertant dolgoztunk ki a szimulációhoz, és az első három versenyről minden rendelkezésünkre álló adatot felhasználtunk, minden erőforrásról. Genfben van néhány szimulációs mérnökünk, és Fabrice Lom is – utalt az FIA motorrészlegének vezetőjére. – Leültek, és minden adatot elemeztek a gyártók által elfogadott módszer szerint, és leszűrték, hogy ez mit jelent egy barcelonai körön.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!