Szerinte a DRS idén már nem segíti annyira a pilótákat, mint korábban, de pont ettől élvezetesebbé váltak az előzések.
Három verseny után már biztosan megállapítható, hogy az új szabályok szerint épült F1-es autókkal nehezebb előzni, mint az előző években. Ausztráliában, Kínában és Bahreinben 48-92 százalékkal csökkent az előzések száma a 2016-os értékekhez képest, bár ebben szerepet játszott például az is, hogy tavaly a sanghaji futamon az erős autókat vezető pilóták közül többen is a mezőny végére csúsztak néhány kör után, Melbourne-ben pedig alaposan felkavarta a versenyt a piros zászlós megszakítás.
Az autók ugyanakkor még érzékenyebbé váltak a légörvényekre, és a tartósabb gumik is az előzések ellen hatnak. Max Verstappen azonban nem panaszkodik emiatt: szerinte a kevesebb néha több.

"Nehezebb, mint tavaly, de egyáltalán nem rossz a helyzet - mondta az előzésekről. - Új gumikra váltva az első 1-2 körben továbbra is keményen támadhatunk.
A DRS idén nem nyújt akkora segítséget, Kínában nélküle történt a legtöbb az előzés. Ez viszont szórakoztatóbbá is teszi az egészet."
A Kínai Nagydíjon Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo látványos, DRS-mentes csatája is bizonyította, hogy hiába esett vissza az előzések mennyisége, a minőségük talán javult is.
Az Autosport becslése szerint 2017-ben versenyenként nagyjából annyi előzés várható, mint az ezredforduló környékén. A Clip The Apex statisztikái azt mutatják, hogy 1995 és 2009 között átlagosan 11-19 helycsere történt a futamokon, ami 2010-ben hirtelen 29-re ugrott, és – a DRS bevezetésének köszönhetően is – azóta sem csökkent ez alá. Az abszolút rekord 2011-ben született száraz versenyenként 59 előzéssel.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!