Rögtön lerobbant Hamilton alatt a Mercedes

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
Mercedes-Honda's British driver Lewis Hamilton steers his Formula One during a practice session ahead of the Formula One Bahrain Grand Prix at the Sakhir circuit in the desert south of the Bahraini capital, Manama, on April 14, 2017. The Formula One season continues with the Bahrain Grand Prix on April 16, 2017. / AFP PHOTO / KARIM SAHIB
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton nem szeret tesztelni, de a bahreini munkát ő is kulcsfontosságúnak nevezte a Ferrari utolérése érdekében. Reggel időt veszített egy apró műszaki hiba miatt.

Másfél nappal a Bahreini Nagydíj leintése után ismét pályán az F1-es mezőny, ráadásul a háromszoros világbajnok Lewis Hamilton is a tesztelők sorát erősíti, mielőtt szerdán átadja a volánt Valtteri Bottasnak. Nem véletlen, hogy a Mercedes mindkét versenyzője csatasorba áll, Hamilton szerint kulcsfontosságú a kétnapos munka a Ferrari utolérése érdekében.

„Akad teendőnk a teszten, próbáljuk megerősíteni az autót, és a gumikról megszerzett tudásunkat is bővítenénk, így a következő versenyre jobb helyzetbe kerülhetünk” – mondta Hamilton, aki a múlt pénteki edzésnap után még feleslegesnek tartotta az autózást a bahreini napsütésben, és elvesztegetett időnek tartotta a tréningeket, amiket nem napnyugta után rendeztek.

Hamilton pénteken Bahreinben Forrás: AFP/Karim Sahib

„Az autónk nyilvánvalóan jól működik – szögezte le. – A kérdés csak az, hogy az abroncsokat miként használjuk a versenyen, különösen akkor, ha kicsit melegebb az időjárás. Itt (Bahreinben), ráadásul nem is ez volt a helyzet, egész hűvös volt, úgyhogy

Hamilton rámutatott, hogy a Mercedes formáját nem csupán a hőmérsékletek, hanem az autóban lévő üzemanyag mennyisége is befolyásolja. Az természetesen egyik F1-es autó teljesítményének sem tesz jót, ha megtankolják a teljes versenytávra elég üzemanyaggal, de a brit pilóta úgy érzi, csak a futam végén kezd igazán jól viselkedni a Mercedes.

„Az elején az autó olyan, mint egy nagy, nehéz zsák, és a tapadás sem jó egyáltalán, össze-vissza csúszkál. Amikor aztán az autó könnyebbé válik, egyre kényelmesebb lesz, és a végén, újabb gumikkal ismét olyan fürge lesz, mint az időmérőn. Van egy pont, amikor a helyzet elmegy az egyik vagy a másik irányba.”

A Mercedest a délelőtt aerodinamikai mérőkerettel szerelték fel, és a hőségben közepes keverékű gumikkal küldték ki a pályára,

de Hamilton nem tudott sok kört megtenni, mielőtt egy apró, egyelőre ismeretlen eredetű technikai hiba miatt trélert kellett küldeni érte. Az autót gyorsan megjavították, fél óra elteltével az Ezüstnyíl már ismét a pályán volt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!