Az F1 volt ügyvezetője szerint azzal lehet a rajongók kedvében járni, ha csökkennek a jegyárak, de ehhez az kell, hogy a pályák is kevesebbet fizessenek. Ő teljesen más utat járt.
Az idei harmadik F1-es versenyhétvégére a sport korábbi ügyvezetője, Bernie Ecclestone is ellátogatott. Elárulta, egyébként sem tervezte, hogy elrepül Ausztráliába és Kínába, és az Auto Bild azt is megtudta, hogy várhatóan ő fog tárgyalni a bahreini szerződés meghosszabbításáról.
Az utóbbi években Ecclestone-t rengetegen bírálták megkérdőjelezhető üzleti stratégiája miatt, ami arra épült, hogy a korábbi többségi tulajdonos CVC Capital Partners minél jobban keressen a befektetésén. Az idei év elején azonban új tulajdonoshoz, a Liberty Mediához került a Forma-1, és Ecclestone véleménye is megváltozott.

„Amikor meggyőztem az embereket, hogy építsenek fel ilyen pályákat, felelősnek éreztem magamat – nyilatkozta az Autosport.com-nak. – Túl sok pénzt hajtottam be rajtuk cserében azért, amit nyújtunk, úgyhogy, ha kérnek tőlem valamit, megpróbálok segíteni nekik. Ennek semmi köze a Liberty-hez. Az én mércém szerint nem nyújtottunk olyan jó műsort, mint amennyit elkértünk érte.”
Ecclestone a ’90-es évek végén, a Malajziai Nagydíjjal ázsiai terjeszkedésbe kezdett, és óriási jogdíjakért cserében olyan országokba is elvitte a Forma-1-et, ahol a sportnak nincs kultúrája, de jó üzleti lehetőségek kínálkoztak a résztvevő cégeknek. Ez Dél-Koreában és Indiában nem igazán működött, arra viszont jó volt, hogy az európai helyszínektől is több pénzt kérhetett.
Csak az tenne jót mindenkinek, ha sokkal kevesebb pénzt kérhetnénk a rendezőktől – ismerte el. – Üzletileg jó megállapodásokat kötöttem, mert rengeteg pénzt fizetnek nekünk, de a legtöbben nem keresnek semmit. Attól rettegek, hogy a kormányok előbb-utóbb azt mondják, hogy betelt a pohár, viszlát! Ha viszont csökkenhetnénk a jogdíjat, olcsóbbak lehetnének a jegyek is, így többet lehetne eladni. Ha jót akarunk a rajongóknak, ezt kell tenni.”

A 86 esztendős üzletember is elismerte, hogy ő is csökkenthette volna a jogdíjakat, de „próbáltam pénzt keresni a cégnek, ez volt a munkám.” Megerősítette, hogy a Malajziai Nagydíjat elvesztették, de szerinte a szingapúriakat sikerült meggyőzni, hogy maradjanak az F1-ben, bár a döntést még nem hozták meg.
Közben az F1 új elnök-vezérigazgatója, Chase Carey kénytelen volt elnézést kérni a bakui rendezőtől, mert a Liberty Media ügyvezetője, Greg Maffei nemrég bírálta az Azerbajdzsáni Nagydíjat, ami szerinte nem tesz hozzá semmit az F1 márka fejlődéséhez, csupán óriási összeget fizetnek a versenyért. Maffei arra utalt, hogy jövedelmező, de együttműködő rendezőkre van szükségük.

„Más témáról beszéltem Chase-szel, de ezt szóba kellett hozni, és kiderült, hogy nem mindenki osztotta (Maffei) véleményét. Elnézést kért a történtek miatt, tényleg úgy tűnt, hogy teljesen elutasítja az elhangzottakat. Eléggé felbosszantotta a helyzet, és az, hogy ez eljutott az ő szintjéig. Jó volt hallani, hogy Chase nem ezen a véleményen van” – nyilatkozta Arif Rahimov.
Baku 10 éves szerződést kötött még Ecclestone-nal, de az első 5 év után lehetőség van felbontani a megállapodást. Rahimov elismerte, hogy szeretnének változtatni a feltételeken. Ezt alátámasztja, hogy az idén mindössze 35 ezer jegy eladására számítanak, ami már így is duplája lenne a tavalyi helyi nézőszámnak. Silverstone-ban csak vasárnap 150 ezernél is több néző látogat ki a pályára.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!