Vágólapra másolva!
Gyorsak voltak a Ferrarik a Bahreini Nagydíj első edzésnapján, de aggodalomból is kijutott a műszaki hibák miatt. A pilóták még nem tudják, hogy mire számíthatnak.

Mindkét edzést Sebastian Vettel zárta az élen Bahreinben, de délután és este is elromlottak a Ferrarik, így a Scuderia szerelői és mérnökei nem lehetnek nyugodtak a folytatással kapcsolatban. Vettel a lágy gumikkal és a szuperlágyakkal sem talált legyőzőre, bár este igen szorosan alakult a sorrend, hiszen a Mercedes és a Red Bull is csak néhány századra volt tőle.

A Ferrari napját beárnyékolta, hogy délután Kimi Räikkönen autójában túlmelegedett a turbó, este pedig Vettel autója „teljesen lefagyott”, de többé-kevésbé mindkét esetben szerencséjük volt. A finn autóját visszaszállították a bokszba, így gyorsan el tudták kezdeni a motorcserét, Vettel pedig az akkumulátor és a pályabírók segítségével visszakecmergett a bokszba.

Vettel tempósan autózott, de a Ferrari sebezhetőnek bizonyult Forrás: DPPI/Antonin Vincent

Bár a német pilóta úgy tűnt, jó tempóra képes, az autóból kiszállva nem merte kijelenteni, hogy a Ferrari ezúttal is felveheti a versenyt a Mercedesszel

Mindent összevetve okés volt a mai nap, és még javulni is tudunk, úgyhogy majd meglátjuk, hogy mi lesz holnap.

Vettel az esti meghibásodással kapcsolatban sem tudott érdemi részletekkel szolgálni a Sky Sports riporterének, de nem tűnt igazán gondterheltnek. Pat Symonds, a csatorna szakértője azonban elismerően nyilatkozott a négyszeres világbajnokról, mert Vettel rögtön megpróbálta alaphelyzetbe állítani az autó elektronikáját, és a csapattal kommunikálva végül vissza tudott jutni a bokszba.

Räikkönen a napsütésben alig tudott autózni, este viszont gyors volt Forrás: DPPI/Antonin Vincent

„Valami elromlott, mert hirtelen minden elsötétült, de ahogy utána is láthattuk, semmi sem sérült meg az autón. Szerencsénk volt, mert a probléma a kör végén merült fel, és így vissza tudtunk térni, de még nem tudjuk, hogy mi történt. Biztos vagyok abban, hogy meg tudjuk oldani.

Räikkönen a délután ennél azért rosszabbul járt. Nem tudott reprezentatív kört futni, mindössze a közepes keverékű abroncsokkal ment, amikor feltették a lágyakat, szinte rögtön megállt a Ferrari, így az első edzés számára gyakorlatilag hasztalanul telt. A korai hiba azt viszont lehetővé tette, hogy már a második szabadedzés elejére elkészüljön az autója, amivel a hosszabb etapokon igen gyors volt.

Jó rajtot vett a Ferrari Bahreinben Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Nem tudom, ezt még túl korai megmondani – felelte, amikor azt kérdezték tőle, hogy mire lehet elég a Ferrari tempója a Mercedesek ellen. – Trükkösek voltak a körülmények, talán még melegebb is volt, mint az elmúlt néhány évben. Nagyon sokat kell még dolgoznunk, hogy felkészültek legyünk, de mindig ugyanez a helyzet” – tette hozzá a hagyományosan szűkszavú pilóta.

Mattia Binotto, a Ferrari technikai igazgatója az edzés után elmondta, Räikkönen erőforrását elővigyázatosságból cserélték ki, hogy a finn pilóta biztosan részt vehessen a második szabadedzésen, mivel még nem tudják pontosan, hogy mi okozta a meghibásodást. Vettel problémáját „apró elektromos" gondnak nevezte.

Vettel autója új vezérlőegységet kapott Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Megvizsgáltuk az alkatrészeket, és remélhetőleg az erőforrás minden elemét újra használhatjuk majd, ha rendeztük a helyzetet – nyilatkozta Räikkönen motorjával kapcsolatban. – Ennek az egésznek semmi köze magához a motorhoz, valami vezérlési gond volt a turbónál. Az edzés elején félre kellett állni, de a srácok jó munkát végeztek, és felkészítették az autót a második szabadedzésre."

Az FIA később megerősítette, hogy Räikkönen autójában a belső égésű motort, a turbót és az MGU-H-t cserélték ki, Vettel Ferrarija pedig új vezérlő elektronikát kapott.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!