Gyanúsan hajlékonynak tűnik a Ferrari padlólemeze

Forma-1, Ferrari
podium ambiance HAMILTON Lewis (gbr) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP ambiance portrait VETTEL Sebastian (ger) Ferrari SF70-H team scuderia Ferrari ambiance portrait during 2017 Formula 1 FIA world championship, China Grand Prix, at Shanghai from April 7 to 9 - Photo DPPI
Vágólapra másolva!
Már a tesztek óta fürkészik a vetélytársak az autó padlólemezét, amelynek széle szerintük láthatóan meghajlik. A Ferrari hátsó szárnya is túl rugalmasnak tűnik, de a hivatalos ellenőrzéseken eddig semmilyen szabálytalanságot nem talált az FIA.

A Ferrari elérte a szezon előtt, hogy betiltsák a Mercedes és a Red Bull trükkös, aerodinamikai előnyöket kínáló felfüggesztését, hamarosan viszont lehet, hogy nekik kell az autójukról eltüntetni egy ravasz megoldást: az Auto Motor und Sport értesülése szerint az olaszok vetélytársai éles tekintettel sasolják a padlólemezüket és a hátsó szárnyukat, mert

azt gyanítják, nagy sebességnél túlságosan meghajlanak.

Az FIA különböző módszerekkel ellenőrzi az aerodinamikai elemek rugalmasságát, amelyek csak meghatározott mértékben deformálódhatnak terhelés hatására, és ezeken eddig nem hasalt el a Ferrari.

A Ferrari titka a padlólemezben rejlik? Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

Csakhogy a pályán, nagy tempónál mások a körülmények, és a német szaklap úgy tudja, már az előszezoni teszteken is feltűnt a többi csapatnak, hogy az SF70H hátsó légterelője mintha túlságosan flexibilis lenne, a padlólemez szélei pedig lekonyulnak, az 1980-as évek elején betiltott szoknyákhoz hasonló hatással gyorsítva az autó alatti levegőt, így javítva a diffúzor hatékonyságát. Erre fotók alapján jöttek rá.

A Ferrari padlólemezén mindenképp feltűnő a szokatlan kitülemkedés - rejtély, hogy alatta rejtőzik-e valami, például ballaszt -, és az Auto Motor und Sport szakírója, Michael Schmidt szerint az egész felülről úgy néz ki, mintha három különálló darabból lenne összerakva. Úgy tudja, a hátsó szárny pedig azért gyanús a konkurenciának, mert két tartópillére van, ami elvileg rontja a légáramlást.

A maranellóiak a Bahreini Nagydíjra egy sor újítással érkeztek:

többek között az első és a hátsó légterelőből, az oldaldobozból és a padlólemezből is kipróbálhatnak egy új változatot. Az első edzésen Sebastian Vettel volt a leggyorsabb, de Kimi Räikkönen meghibásodott turbója miatt nem örülhetnek felhőtlenül az eredménynek.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!