Vágólapra másolva!
Christian Horner azt mondja, a csapat nem bánta meg, hogy sajátos filozófiát követve tervezték meg az idei autójukat, mert a szezon második felére beérhetnek az erőfeszítéseik.

A mezőny többi részéhez képest eltérő szemléletet alkalmazott a Red Bull az idei autójának tervezésekor, melyet az alacsony légellenállásra hegyeztek ki. Egyelőre azonban ráfizettek erre, mivel az RB13 hátsó tapadása gyenge, különösen a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest, ami Daniel Ricciardo szerint a fedélzeti kamerás felvételeket tanulmányozva kapásból kiszúrható.

Christian Horner ugyanakkor kijelentette: nem térnek le arról az ösvényről, amit eddig követtek, mert hosszú távon eredményesek lehetnek rajta.

"Úgy gondolom, az általunk választott filozófia némileg eltér a többiekétől, de mi továbbra is hiszünk a benne rejlő lehetőségekben. Nem hiszem, hogy mindent kisajtoltunk volna az autóból, amit lehetne. A fejlesztésekkel többet is kihozhatunk belőle" - mondta a Red Bull csapatfőnöke az Autosportnak.

A Red Bull a Renault deficitje miatt a kis légellenállásra hajtott rá Forrás: DPPI/Florent Gooden

"Le a kalappal a Mercedes és a Ferrari előtt, mindketten nagyon erős autóval rukkoltak elő. Ugyanakkor bízom benne, hogy a szezon későbbi részében mi is beleszólhatunk a küzdelmükbe."

"Úgy vélem, a szezon második felében sokkal ütőképesebbek leszünk, mint féltávig. Mindig csak egy versennyel előre gondolkodunk. Egyelőre nem szentelünk túl nagy figyelmet a világbajnoki tabellának, inkább azon tanakodunk, miképp csökkenthetnénk a lemaradásunkon, és ezt milyen gyorsan tudjuk megtenni."

A Red Bull jelen állás szerint magányosan harmadik az erősorrendben. Normál körülmények között nem tudnak harcba szállni a Ferrarival és a Mercedesszel, az üldözőbolyból viszont kiemelkednek. Helmut Marko szerint körönként nagyjából egy másodpercre tehető a hátrányuk.

Előrelépésre Kanadában lehet számítani tőlük, ahol a Renault a tervek szerint beveti a továbbfejlesztett motorját.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!