Társoldalunk:
Hírlevél

Verstappen elképesztően jól átlátja a versenyt

2017.04.12. 09:27

Még a megelőzött autókat számolgatni is volt kapacitása Kínában, mondta Helmut Marko, aki ugyanakkor elárulta, hogy Verstappen autóját vizes, míg Ricciardóét száraz pályára állították be. A Red Bull megbízik a pilótáiban, ezért szabadon harcolhatnak egymással.

A Red Bull elégedetten nyugtázta, hogy a Kínai Nagydíjon mindkét versenyzőjük megelőzte az egyik Ferrarit és az egyik Mercedest, így a csapat tanácsadójának, Helmut Markónak sincs hiányérzete a 3. és a 4. helyen befutó Max Verstappen és Daniel Ricciardo eredménye miatt.

Verstappen a Red Bull idei első dobogós helyezését szerezte SanghajbanForrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Clive Mason

"Az időmérőt figyelembe véve elégedettek lehetünk. Szerencsére legalább a rajtra nedves pályán került sor, mi ugyanis egy végig esős versenyre vágytunk - ismerte el az Auto Motor und Sportnak.

Versenykörülmények között jobbak vagyunk, bár még ilyenkor is szükségünk lenne körönként bő egy másodpercre."

A szombati és a vasárnapi formájuk közötti különbséget azzal magyarázta, hogy "amikor több benzin van a tankban, nagyobb terhelés éri a gumikat, így gyorsabban a megfelelő hőmérsékleti tartományba kerülnek." Elismerte, hogy az autójuknak még nem elég nagy a leszorítóereje, elsősorban ezen kell javítaniuk.

OLVASNIVALÓ

A Renault azt tervezi, hogy két lépcsőben fejleszteni fogja a motorját a következő hónapokban, amelynek kigyúrt változatát a júniusi Kanadai Nagydíjon vethetik be. A Red Bullnál viszont tisztában vannak vele, hogy ettől önmagában nem fogják utolérni a Ferrarit és a Mercedest, nekik is javítaniuk kell a kasztnin.

Eltérő beállításokat használtak Kínában

Marko méltatta Verstappent, aki az időmérőn motorhibából kifolyólag kiesett a Q1-ben, de a mezőny végéről pillanatok alatt felkapaszkodott az élboly mögé, majd egészen a dobogóig masírozott.

"Az volt a legmegdöbbentőbb, hogy az első körben nem csupán megelőzte a fél mezőnyt, még számolta is, hány autó mellett ment el: pontosan kilenc mellett. Max elképesztően jól képes átlátni a versenyt" - dicsérte a pilótáját.

Elárulta ugyanakkor, hogy az ő autóját vizes körülményekre lőtték be, míg Ricciardo beállításait száraz pályához,

ami megmagyarázza, miért ment jól annyira a holland a táv elején, és miért kapott új erőre az ausztrál a leintéshez közeledve, megtámadva csapattársát. A bokszból nem fogták vissza őket.

"Tudjuk, hogy a pilótáinkban van felelősségérzet, ezért hagytuk őket szabadon versenyezni egymással - mondta Marko. - Ricciardo előzhetett volna, kérdezte is a csapattól, hogyan tudná a legjobban kihasználni a rendelkezésre álló energiát, hogy a legnagyobb teljesítményt sajtolja ki az akkumulátorból."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!