Verstappen elképesztően jól átlátja a versenyt

F1 Grand Prix of China P-20170409-00313 SHANGHAI, CHINA - APRIL 09:  Second placed finisher Sebastian Vettel of Germany and Ferrari and third placed finisher Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing celebrate on the podium during the Formula One
SHANGHAI, CHINA - APRIL 09: Second placed finisher Sebastian Vettel of Germany and Ferrari and third placed finisher Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing celebrate on the podium during the Formula One Grand Prix of China at Shanghai International Circuit on April 9, 2017 in Shanghai, China. (Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20170409-00313 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Még a megelőzött autókat számolgatni is volt kapacitása Kínában, mondta Helmut Marko, aki ugyanakkor elárulta, hogy Verstappen autóját vizes, míg Ricciardóét száraz pályára állították be. A Red Bull megbízik a pilótáiban, ezért szabadon harcolhatnak egymással.

A Red Bull elégedetten nyugtázta, hogy a Kínai Nagydíjon mindkét versenyzőjük megelőzte az egyik Ferrarit és az egyik Mercedest, így a csapat tanácsadójának, Helmut Markónak sincs hiányérzete a 3. és a 4. helyen befutó Max Verstappen és Daniel Ricciardo eredménye miatt.

Verstappen a Red Bull idei első dobogós helyezését szerezte Sanghajban Forrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Clive Mason

"Az időmérőt figyelembe véve elégedettek lehetünk. Szerencsére legalább a rajtra nedves pályán került sor, mi ugyanis egy végig esős versenyre vágytunk - ismerte el az Auto Motor und Sportnak.

A szombati és a vasárnapi formájuk közötti különbséget azzal magyarázta, hogy "amikor több benzin van a tankban, nagyobb terhelés éri a gumikat, így gyorsabban a megfelelő hőmérsékleti tartományba kerülnek." Elismerte, hogy az autójuknak még nem elég nagy a leszorítóereje, elsősorban ezen kell javítaniuk.

A Renault azt tervezi, hogy két lépcsőben fejleszteni fogja a motorját a következő hónapokban, amelynek kigyúrt változatát a júniusi Kanadai Nagydíjon vethetik be. A Red Bullnál viszont tisztában vannak vele, hogy ettől önmagában nem fogják utolérni a Ferrarit és a Mercedest, nekik is javítaniuk kell a kasztnin.

Eltérő beállításokat használtak Kínában

Marko méltatta Verstappent, aki az időmérőn motorhibából kifolyólag kiesett a Q1-ben, de a mezőny végéről pillanatok alatt felkapaszkodott az élboly mögé, majd egészen a dobogóig masírozott.

"Az volt a legmegdöbbentőbb, hogy az első körben nem csupán megelőzte a fél mezőnyt, még számolta is, hány autó mellett ment el: pontosan kilenc mellett. Max elképesztően jól képes átlátni a versenyt" - dicsérte a pilótáját.

Elárulta ugyanakkor, hogy az ő autóját vizes körülményekre lőtték be, míg Ricciardo beállításait száraz pályához,

ami megmagyarázza, miért ment jól annyira a holland a táv elején, és miért kapott új erőre az ausztrál a leintéshez közeledve, megtámadva csapattársát. A bokszból nem fogták vissza őket.

"Tudjuk, hogy a pilótáinkban van felelősségérzet, ezért hagytuk őket szabadon versenyezni egymással - mondta Marko. - Ricciardo előzhetett volna, kérdezte is a csapattól, hogyan tudná a legjobban kihasználni a rendelkezésre álló energiát, hogy a legnagyobb teljesítményt sajtolja ki az akkumulátorból."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!