Vágólapra másolva!
A japán autógyártó F1-es projektvezetője nem jelölt meg céldátumot a felzárkózásuk kapcsán, de úgy tudni, hamarosan bevethető lesz egy új motorváltozat, és a színfalak mögött is van mozgás.

A várakozásoktól alaposan elmaradó teljesítményt nyújt a Honda erőforrása az F1-ben. A japán gyártó harmadik éve szerepel a sportban a McLaren partnereként, de az idei szezonra várt nagy előrelépésből egyelőre csak műszaki hibák, és szerény szereplés maradt. Egyes értesülések szerint azonban már a Bahreini Nagydíj utáni teszten új motorváltozatot próbálnak ki.

A spanyol Marca úgy tudja, hogy Juszuke Haszegawa, a Honda F1-es projektvezetője elismerte, a belső égésű motorral vannak problémáik, de ha a teszt jól sikerül, már az idei negyedik futamon, az Orosz Nagydíjon bevethetik az új erőforrást, egy versennyel korábban a tervezettnél.

Még mindig csak vergődik a Honda Forrás: Steven Tee/LAT Photographic/Steven Tee

„Nem tűztünk ki dátumot a fejlesztéseknek, de annyit változtatunk, amennyit csak akarunk, mert az idén már nincsenek zsetonok – idézték Haszegawát. – Amint készen áll, használni fogjuk.”

A McLaren Hondánál közben a színfalak mögött is fontos fejlemények alakulnak. Az F1-es ügyekben általában jól értesült szakblogger, Joe Saward a Kínai Nagydíjon úgy értesült, hogy a McLaren lemondott a Mercedes motorokhoz való visszatérésről, és továbbra is a Honda fejlesztéseit támogatják.

A teszteken látottaknál jobbak, de még a középmezőnytől is messze járnak Forrás: Anadolu Agency/2017 Anadolu Agency/Asanka Brendon Ratnayake

A wokingi istálló korábban többször is bírálta a Hondát, mert a vállalati kultúrájukat nem hajlandók az F1-es környezethez igazítani, és alapvetően elzárkóznak külső szakértelem bevonásán. Saward azt sugallta, hogy ez megváltozhat, és arra utalt, hogy a Renault-Nissan szövetség mintájára a Honda is partneri együttműködésbe kezdhet egy autógyártóval.

„A közönséget nem érdekli, hogy a technológia honnan származik. Az autóipar tele van csendes szövetségekkel, amelyek óriási összegeket takarítanak meg azáltal, hogy technológiát másoktól is lehet vásárolni, és saját márkanévvel használni. Gyanítom, hogy a nyári szünet után jelentős előrelépést látunk majd a Honda F1-es motorjának teljesítménye terén, ami lehetővé teszi, hogy a vállalat jól zárja a szezont. A többit a sorok között olvasva kitalálhatják.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!