Hamilton szerint a Ferrari Kínára még gyorsabb lett

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Kínai Nagydíj rajt
depart start HAMILTON Lewis (gbr) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP action VETTEL Sebastian (ger) Ferrari SF70-H team scuderia Ferrari action during 2017 Formula 1 FIA world championship, China Grand Prix, at Shanghai from April 7 to 9 - Photo DPPI
Vágólapra másolva!
Nem volt annyira szoros a Kínai Nagydíj, mint az idénynyitó, de Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is egyetért abban, hogy a két csapat autói hasonló teljesítményre képesek, de más körülmények között.

Lewis Hamilton nyerte a vasárnapi Kínai Nagydíjat az ausztráliai győztes, Sebastian Vettel előtt, így két futam után pontegyenlőséggel vezetik a világbajnoki tabellát. Az első két verseny két nagyon eltérő pályán, és különböző időjárási körülmények közepette zajlott, ami Hamilton szerint hatással volt az eredményekre is. Elárulta, a Mercedes nem változtatott az autón.

„Most viszont egy hűvösebb pályára érkeztünk, és felhasználtuk az előző verseny tapasztalatait is – mondta a győztes. – Szerintem a Ferrari még gyorsabb lett. Érdekes lesz látni, hogy (a tempó) miként ingadozik majd a következő futamokon a hőmérséklet és az eltérő jellegű pályák függvényében.”

Vettel a rajtnál volt a legközelebb Hamiltonhoz Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

„A mi autónk 150 mm-rel hosszabb az övéknél, és jó kérdés, hogy Monacóban ez mit jelent majd, vagy közepesen gyors, valamint lassú pályákon. Ez nem tűnik nagy eltérésnek, de mégis nagy különbségnek érződik. Ez igazán érdekesnek ígérkezik.”

Hamilton elmondása alapján Sanghajban kedveztek a feltételek a Mercedesnek,

hiszen hűvös volt, a felszáradó pályán még nehezebb volt felmelegíteni az abroncsokat, és sok elnyújtott, közepesen gyors kanyarral álmodták meg az aszfaltcsíkot. Ezt a Mercedes pilótája kihasználta, megszerezte a pole pozíciót, megfutotta a leggyorsabb kört, és szinte végig vezetve simán nyert is.

Hamilton volt a legjobb Kínában Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

„Megvolt a tempóm, hogy irányítsam a versenyt, de ha nem lett volna Safety Car, végig padlógázzal kellett volna menni, és talán végig csak néhány másodperc választott volna el minket. Ilyen szorosan alakultak a köridők – mondta a brit.

mert a két Ferrari nem jutott át a két Red Bullon, én viszony lazán mentem az élen. Később Sebastian mögém került, és kezdődött az igazi verseny, de ekkor már nyilvánvalóan nagy különbség volt köztünk, és azt mindig könnyebb megtartani.”

Leegyszerűsítette a helyzetet

Hamilton egy másik interjúban úgy foglalta össze az erőviszonyokat, hogy a Mercedes előnyben van a Ferrarival szemben a nagy sebességű pályaszakaszokon, az olaszok autója viszont a lassabb kanyarokban harapósabb, de szerinte lenyűgöző, hogy a két autó nagyon közel jár egymáshoz. Ezzel Vettel is egyetért.

„Azt mondanám, minden helyzetre jó autónk van, de láthattuk, hogy (a Mercedes) kifejezetten erős az időmérőn – nyilatkozta. – Ausztráliában szerintem a mi autónk működött jobban a versenyen, Lewis láthatóan küszködött az abroncsaival.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!