Vágólapra másolva!
A Kínai Nagydíj 2. helyezettje jó döntésnek tartja, hogy korán kihívták kereket cserélni, hiszen senki nem tudhatta előre, hogy a Safety Cart is a pályára küldik. Räikkönen elismeri, hogy előrébb kellett volna végeznie Sanghajban.

A Ferrari tempója a Kínai Nagydíjon sem maradt el a Mercedesétől, de Sebastian Vettel ezúttal korán lépéshátrányba került Lewis Hamiltonnal szemben, és a 6. helyről kellett visszakapaszkodnia a brit mögé. A futam ugyan nedves pályán indult, de a gyorsan javuló körülmények miatt hamar indokolttá vált a slick gumik használata. Vettel ezért - az élmezőnyből egyedül - kihasználta, amikor a 2. körben a Virtuális Safety Car-szabály lépett érvénybe, és a bokszba hajtott száraz pályára való lágy gumikért. Pechjére azonban pár perccel később az igazi Safety Cart is a pályára küldték, így azok jártak jobban, akik ekkor váltottak slick gumikra.

Könnyen lehet, hogy a többiek stratégiáját követve Vettel ezúttal is harcolhatott volna a győzelemért, ő mégis védelmébe vette a Ferrari taktikáját a futam után. "Továbbra is úgy gondolom, hogy jó döntést hoztunk -

- nyilatkozta a futam végén a Sky Sportsnak. - Akkor még nem tudhattuk, hogy ezt nem tudjuk majd kihasználni, mert utána rögtön a pályára küldik a Safety Cart. Utána egy kicsit beragadtam a lehűlt abroncsaim miatt, mindezt figyelembe véve szerintem jó eredmény a 2. hely."

Még nem gondolnak a vb-címre

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene is a balszerencse számlájára írta Vettel korai visszaesését, és hangsúlyozta, hogy a pozitívumokra koncentrálnak a 2. hely után. "Ilyen a versenyzés, néha nekünk kedvez a szerencse, néha másoknak. Az a legfontosabb, hogy végre elég erős az autónk a Mercedes elleni harchoz" - mondta az olasz.

A Ferrari Kínában is méltó ellenfele volt a Mercedesnek - katt a galériához! Forrás: AFP/Johannes Eisele

A csapatfőnöktől azt is megkérdezték, a csapaton belül első számú versenyzőként fogják-e kezelni Vettelt, aki jelenleg holtversenyben vezeti a világbajnokságot Hamiltonnal. "Még nagyon korai erről beszélni - ha később is olyan helyzetben leszünk, hogy valóban harcolhatunk a világbajnoki címért, akkor meghozzuk a megfelelő döntést."

Vettel hozzátette,

összességében nagyon élvezte a Kínai Nagydíjat, különösen a Daniel Ricciardóval folytatott kerék-kerék elleni párharcát,

amely során össze is koccantak. "Nem volt szándékos, talán még hozzá kell szoknunk a szélesebb autókhoz - nyilatkozta. - A kanyar kijáratánál én voltam rosszabb helyzetben, mert kívülre kerültem, de a következő kanyarban már az enyém volt a belső ív. Ezért úgy gondoltam, megpróbálkozom a manőverrel, és sikerült is. Jól szórakoztam, bár kicsit aggódtam, hogy megsérült az autóm, de szerintem mindketten megúsztunk a koccanást, és legalább kerék-kerék ellen csatázhattunk."

A német a futam utolsó szakaszában már a 2. helyen körözött Hamilton mögött, de ekkor már túl nagy volt a lemaradása ahhoz, hogy utolérje a Mercedest. "Keményen hajtottam, hogy ki tudjam használni, ha esetleg hibázik. Élveztem, hogy versenyezhettem vele, még ha nem is közvetlenül.

Räikkönen a gumikkal küszködött

Kimi Räikkönen újabb feledhető versenyen van túl, ezúttal a két Red Bull mögött csak az 5. helyen ért célba. A futam közben többször is panaszkodott a motorjára, majd a gyorsan elhasználódó abroncsaira. A Ferrari eredetileg azt szerette volna, ha a futam végéig kihúzza a verseny elején kapott lágy gumikon, de a finn mérgesen közölte a mérnökével, hogy ezt lehetetlennek tartja.

" Friss gumikon jól működött az autóm, de az első abroncsok hamar elhasználódtak, és emiatt sok időt vesztettem. Ezzel együtt persze jobb helyen kellett volna végeznünk, de ennyire voltunk képesek" - mondta a finn, aki

nem tudott egyetlen problémát kiemelni, szerinte több tényező okozta a kínai gyengélkedését.

Bár nem értett egyet a Ferrari stratégiájával, megérti, hogy a csapata kockáztatni akart. "Szerintem korábban kereket kellett volna cserélnünk, de próbálkoznunk kellett, megnéztük, mi történik, ha kint maradok. Utólag mindig könnyű megmondani, mi lett volna a helyes döntés. Nem ez volt a legerősebb futamunk, de ez is a versenyzés része."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!