Különleges légterelővel kísérletezik a McLaren

Forma-1, Fernando Alonso, McLaren Honda, Ausztrál Nagydíj
ALONSO Fernando (spa) McLaren Honda MCL32 action during 2017 Formula 1 championship at Melbourne, Australia Grand Prix, from March 23 To 26 - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Vágólapra másolva!
Kipróbálnak egy kétszintes, lekerekített szélű T-szárnyat a Kínai Nagydíj edzésein. Fernando Alonso szerint nem csupán az a baj a Honda motorjával, hogy erőtlen.

A McLarennél tartanak attól, hogy a szezon második állomásán nem tudnak olyan, viszonylag tűrhető formát mutatni, mint Ausztráliában, mert a kínai pálya jobban felfedi a gyengeségeiket. A hosszú egyenes biztos szenvedés lesz a versenyzőknek, ugyanis

nagyjából a kétharmadánál elfogyhat a hibrid rásegítés a motorjukban.

Fernando Alonso meg se tudja számolni, mennyi hiányossága van a Hondának. "Gyötrelmes évünk lesz, amíg nem javítanak a motoron. Nem csupán az erejével van baj, mással is: a megbízhatósággal, a fogyasztásával, meg számtalan egyéb dologgal, ami miatt nem vezethetünk normálisan, mert a motor behatárolja a lehetőségeinket - mondta a kétszeres világbajnok. - Nagyon nehéz vezetni az autót."

"Egyetlen hibát sem követhetünk el a futamon, mert ha elrontjuk az egyik kanyart, a következő egyenesben azonnal megelőznek, annyival gyorsabbak a többiek. Nem hibázhatunk."

A McLaren tart Sanghajtól Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

A Honda a Spanyol Nagydíjra készítheti el az első frissítést a V6-oshoz, amitől azt remélik, hogy javítani fog az égés hatékonyságán. Ez egyrészt növelné a teljesítményt, másrészt csökkentené a fogyasztást, ami miatt Alonsónak és Stoffel Vandoorne-nak is erősen spórolnia kellett a szezonnyitón. A spanyol ennek dacára így is majdnem pontot szerzett, csakhogy a futómű sérülése megakadályozta a célba érésben.

A csapat közben mindent megtesz az előrelépésért: az Autosport úgy értesült, hogy Alonso szombaton tesztelni fog egy új hátsó szárnyat, és a kémfotók alapján az biztos, hogy

a motorborítás hátulján kipróbálnak egy érdekes T-elemet.

Ennek az a sajátossága, hogy a többi autón látott legtöbb megoldástól eltérően kétszintes, és a széle lekerekített.

Az Autosport szakértője, a korábbi F1-es technikai igazgató Gary Anderson kifejtette, hogy a felső idom leszorítóerőt generál, az alsó pedig tereli a levegőt a szárny felé. A lekerekített élek szerepe az, hogy az elem két szintje körül mozgó levegőben ne keletkezzenek zavaró örvények, ami a sarkos megoldás esetén könnyebben előfordulhat.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!