Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen (L) drives past Red Bull's Dutch driver Max Verstappen during the Formula One Australian Grand Prix in Melbourne on March 26, 2017. / AFP PHOTO / WILLIAM WEST / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
Daniel Ricciardo szerint a fedélzeti kamerás felvételeken is szembetűnő a Red Bull hiányossága: az autó hátulja nem tapad úgy, mint a Ferrarié vagy a Mercedesé.
A Red Bull nem árult zsákbamacskát a szezon előtt: nyíltan elismerték, hogy nem rejtegették a tempójukat a teszteken, és egyelőre lemaradásban vannak a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest. Körönként nagyjából fél másodpercre saccolják a hátrányukat e két istállóhoz viszonyítva, és Max Verstappen az első időmérő után arra is panaszkodott, hogy az RB13 túlságosan érzékenyen reagál a beállítások megváltoztatására.
Daniel Ricciardo szerint szembeötlő, hogy miben kell fejlődniük, és ehhez valószínűleg az autót is jobban ki kell ismerniük.
A melbourne-i fedélzeti kamerás felvételeket nézve látható, hogy a Ferrari és a Mercedes hátulja jobban tapad, mint a mi autónké
- mondta Kínában, a második versenyhétvége kezdete előtti napon. - Úgy vélem, még nem jöttünk rá, hogyan maximalizáljuk a tapadást a beállításokkal, a hasmagassággal és egyebekkel."
"Hogy őszinte legyek, nem tudom, hogy a leszorítóerő nem elég nagy-e, vagy csak nem megfelelően állítottuk be az autót. Úgy érzem, nem értük el a maximális leszorítóerőt."
"Úgy éreztem, és ezzel bizonyára Max is így volt, hogy nem tudjuk olyan keményen támadni a kanyarokat, mint a Ferrari vagy a Mercedes, amelyeknek stabilabb volt a hátulja."
Ezt Ricciardo már a tesztelés során észrevette. "Láttam egy fedélzeti kamarás videót Kimi (Räikkönen) egyik legjobb köréről, és a (barcelonai) 3-as kanyart padlógázon vette be. Azt hiszem, az élcsapatoknak ez megy, de neki nem kellett hozzá teljes szélességében kihasználnia a pályát.
Nem eresztette ki az autót a pálya széléig, szóval bőven volt leszorítóereje"
- hüledezett Ricciardo.
Melbourne-ben az időmérőn Verstappen úgy szerezte meg az 5. rajthelyet, hogy az előtte végző Räikkönentől 4,5 tizedet kapott, ám a futamon nem volt ekkora különbség közöttük. Ricciardónak nem volt szerencséje a nyitányon, és noha a Q3-ban elszenvedett balesetét követően még lehetett volna esélye a pontszerzésre, műszaki hiba miatt nem tudott elrajtolni a mezőnnyel, s végül célba sem ért.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!